A GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérése szerint decemberben érezhetően javultak az üzleti szektor és a fogyasztók kilátásai novemberhez képest.
Panaszeljárás keretében vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyes külföldön előállított élelmiszerek túlzó árazását. Olyan, a magyar fogyasztók által széles körben vásárolt import termékekkel kapcsolatos piaci magatartásokat elemzik a versenyhatóság szakértői, mint a sajtok, a gyümölcsjoghurtok, a növényi italok, a margarinok vagy a fagyasztott zöldségek
A GVH közleményében azt is írta, hogy a tejtermékek, majd a tartós élelmiszerek piacain elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatok lezárását követően a nemzeti versenyhatóság újabb vizsgálatot indított, ezúttal panaszeljárás keretében. A GVH fogyasztói jelzések alapján olyan élelmiszertermékekkel kapcsolatos piaci magatartásokat vizsgál, mely árukat jellemzően külföldön állítanak elő. Import tejtermékek – sajtok, gyümölcsjoghurtok – nem Magyarországon gyártott növényi italok, margarinok, illetve különböző fagyasztott zöldségek árazási gyakorlatát elemzik a GVH szakértői.
A GVH szakértői többek között feltárták, hogy a kiskereskedők az elemzett termékkörön belül 25–35% közötti bruttó árrést realizáltak 2022-ben, ami jelentősnek tekinthető. Találtak olyan termékeket (pl. gyorsfagyasztott zöldborsó vagy morzsolt csemegekukorica), amelyek esetén a bruttó árrésbe épített átlagos nyereséget indokolatlanul megháromszorozták.
A Gazdasági Versenyhivatal 2022 ősze óta kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpiacok folyamatainak feltárására, illetve az infláció mögött rejlő, a versenyjogot érintő okok részletes vizsgálatára. Ennek keretében a GVH több célzott gyorsított ágazati vizsgálatot folytatott le, valamint 2023. július elsejétől működteti az online Árfigyelő rendszert.
A honlapon hat kiskereskedelmi üzletlánc mintegy 1200 boltjában 62 termékkategóriában hasonlíthatják össze a napi árakat a vásárlók. Július elseje óta az Árfigyelő egyedi látogatóinak száma meghaladta a 910 ezret, a rendszer eddig átlagosan mintegy 8 százalékkal csökkentette a figyelt termékek átlagárát.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








