Bod Péter Ákos szerint a felgyűlt államháztartási bajok miatt attól kell tartanunk, hogy 2024 végére ismét rákapcsol az áremelkedés.
Könnyen pórul járhatnak a magyar vásárlók: hiába akarják a boltok, ebből így nem lesz árcsökkentés
A hazai kiskereskedők igyekeznek árat csökkenteni, ám az ártárgyalások során fény derült arra, hogy sok beszállítójuk ebben nem képes partner lenni – írja a 24.hu
Ahogy arról a Pénzcentrumon is korábban beszámoltunk a hazai üzletláncok több fronton is akció-háborúba kezdtek, kezdve a vajjal, folytatva a trappista sajttal. A lap megjegyzi, hogy nagy bolthálózatok januárban kezdték el csökkenteni a tejtermékek árát, kezdetben azért, mert a vásárlói érdeklődés csökkenése miatt a nyugati uniós tagállamokban nagy mennyiségben halmozódtak fel eladatlan készletek, főként vajból. „Ezeket a termelők igyekeztek mérsékeltebb áron, minél gyorsabban piacra dobni azoknál a kereskedőknél, amelyek nagy volumeneket tudnak átvenni” – mondta el a lapnak Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára.
Miután a kereskedelmi láncok tartósan kedvezményes ajánlatokat kaptak a felvásárlási árra a 2–3 legnagyobb szereplőtől, megpróbálták számon kérni az árak letörését a kisebb feldolgozóipari cégeken is – írják, azonban a beszállítói tárgyalások során arra derült fény, hogy a kis- és középvállalkozások jelentős része nem tud árakat csökkenteni, mert hosszabb távú, fixáras energiaszerződéseiket olyan magas árakon kötötték meg, melyek immár nincsenek köszönőviszonyban a jelenleg elérhető piaci tarifákkal. Ahogy a lap írja, tavaly szeptember és december között a kkv-k egy jelentős része kötött 1–3 évre szóló, rögzített árú villamosenergia-vásárlási szerződést 180–300 forint/kilowattóra közötti árakon, elsősorban az MVM Next Zrt.-nél. Az áram piaci ára azonban jelenleg 60–70 forint/kilowattóra körüli áron mozog.
Neubauer Katalin megjegyzi, a kedvezőtlen feltételekkel megkötött energiaszerződések az egész élelmiszeriparban komoly versenyképesség-csökkenést okoznak a kisebb szereplők körében. Elsősorban ráadásul pont a magas energiaigényű ágazatokban, mint például a tejipar, húsipar, sütőipar, de a fagyasztott termékeket gyártó és forgalmazó vállalatoknál. Pontos adat nincs, de a főtitkár becslése szerint legalább tízezres nagyságrendben érinthetik a hazai cégeket ezek a kedvezőtlen ügyletek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani