Csökkenéssel nyithat hétfőn a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint.

Az emberek több mint fele a szokásosnál szerénebb karácsonyra készül és mindössze átlag 83 ezer forintot költöttek a magyarok ajándékokra - derült ki a Publicus Intézet a Népszaván publikált kutatásából.
Az összes válaszadóz 56 százaléka szerényebb karácsonyra készül, és csupán két százaléka számít bőséges ünnepre (ez az arány a kormánypártiak között sem magasabb lényegesen, ott 3 százalékos). Ebben a kérdésben a nők pesszimistábbak, a férfiak fele, míg a nőknek alig harmada gondolja úgy, hogy ugyanolyan lesz az idei ünnep, mint máskor.
A válaszadók 8 százaléka nem ad idén ajándékot, a válaszadók ötöde legfeljebb három, harmaduk pedig legalább hét rokonnak, barátnak, ismerősnek szerez meglepetést. Egy ember átlagosan 6 másikat lep meg valamivel.
Az ezerfős minta alapján 83 ezer forintra jön ki az az összeg, amelyet egy magyar ember ajándékokra költ. Budapesten a legbőkezűbbek, vidéki városokban pedig a legtakarékosabbak a válaszadók. A fővárosban 105 ezer forintra, míg a vidéki városokban 58 ezer forintra jött ki az átlag. Érdekes, hogy ez utóbbinál még a községekben, falvakban élők is többet költöttek a karácsonyi ajándékokra, hiszen ott 71 ezer forint jött ki, míg a megyeszékhelyeken ennél valamivel magasabb, 83 ezer az átlagos, ajándékokra költött összeg.

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


