A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – számos feltételt vár el az állam.
A boltokba betérve igen karcos árakkal találkozhatunk. Az élelmiszer-drágulás ugyanis a tejtermékeket sem kerülte el, olyannyira nem, hogy lassan, de biztosan, fokozatosan emelkednek az árak. Az elmúlt időkben pedig ezt az ágazatot sem kerülték el a gondok, arra is volt példa, hogy forrongtak a termelők – akikből egyébként meglepően kevés van: jelenleg 4 ezer élelmiszeripari cég működik Magyarországon, ebből mindössze 100 tejtermékgyártó. A 2,8%-os tehéntej árát ugyan megfogja még az árstop, de a többit nem – és ez meg is látszik.
Már tavaly év végén is tudni lehetett, hogy a tejiparban folytatódni fog idén is a drágulás – a folyamatos és két számjegyű ipari energiaár és egyéb költségnövekedés (pl. szennyvíz, elektromos áram, víz, fuvardíj, alkatrész, tisztítószerek, vegyszerek, műtrágya, gyógyszer, munkaruházat stb.) miatt. A helyzet olyan súlyos lett, hogy egyre többen döntenek/döntöttek arról, hogy tehenészetüket és az állatállományukat csökkentik vagy felszámolják, amely rövid- és közép távon előrevetíti az állatállomány és a tejtermelés csökkenését – írta az Agrárszektor.hu.
Eközben bár a 2,8 százalékos UHT tej árát megfogja még az árstop, a többi termékét nem. A portál kiemeli, hogy egyes termékek lassan luxuscikké válnak, például a sajt is. Egy kilogramm zsíros, félkemény trappista sajtért 3100 forintot kell fizetni, a 700 grammos kiszerelés 2700 forintban kerül (3857 forint/kg), míg a 185 grammos csomag 690 forintba (3730 forint/kg). A 250 grammos rögös túróért márkától függően 430, 500 vagy 510 forintot kérnek el. A tejföl ára is igen változó, márkától és kiszereléstől függően 129 forinttól egészen 1200 forintig találhatunk termékeket. A tejeknél ugyanez a helyzet, félzsíros, zsírszegény, teljes és bio tejet is vehetünk, melyeknek az ára literre nézve 210 és 540 forint között alakul. A húskészítmények áránál 25 százalékos emelkedés sem kizárt a közeljövőben.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj
- Így robban be a nyár a tavaszba – mutatjuk a húsvéti hétvége időjárását
- Halálos baleset, ittas vezetés, rendőri ellenőrzés – így vezettek a magyarok 2023-ban
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget