Elképesztő csalás áldozata lett egy egy szekszárdi nő, akitől 24 millió forintot loptak el.
A Lidl, a Spar és a Tesco után most az Aldit célozták meg a kiberbűnözők, a kiskereskedelmi láncok óvatosságra intenek minden vásárlót.
A napokban ismét csalók éltek vissza az ALDI nevével, akik adatszerzési célokból, hamis módon pénzjutalmat kínálnak a gyanútlan felhasználóknak. A kiskereskedelmi lánc Facebook-oldalán tájékoztatta vásárlóit arról, hogy az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. nem hirdet olyan nyereményjátékot, amelynek keretében pénzjutalmat lehet nyerni.
Az értesítésekre adott válaszok következtében felmerült esetleges károkért a társaság nem vállal felelősséget. Az Aldi által hirdetett, vagy szervezett nyereményjátékokat minden esetben a boltlánc weboldalán érhetőek el. Az utóbbi hetekben a többek között a Spar, a Lidl és a Tesco nevében is hamis nyereményjátékot hirdettek a csalók. A sorozatos támadások miatt a Tesco és a Lidl is készített egy "iránytűt", amelyből kiderül, hogyan lehet kikerülni a csalókat. A Tesco felhívta vásárlói figyelmét, hogy soha nem kérik a vásárlók bankkártya-adatait a közösségi média felületeken keresztül, különösen nem adománygyűjtés vagy promóciós aktivitás céljából. Valamint, ha sms-ben vagy telefonon kér valaki személyes adatokat úgy, hogy korábban nem vettek részt egyetlen tescós nyereményjátékban sem, akkor az valószínűleg átverésről van szó. A Lidl pedig azt javasolja vásárlóinak, hogy a Facebook-bejegyzéseknél mindig keresni kell a kék pipát, mivel ez jelzi azt, hogy a Facebook és az Instagram által hitelesített, ellenőrzött profilról van szó.Ha gyanús az oldal, ellenőrizni kell a nevét!
A boltlánc azt kéri, ha valaki gyanús oldallal vagy átveréssel találkozik, akkor jelentse azt a Facebook vagy az Instagram felé, ezzel megakadályozhatja, hogy másokat is becsapjanak a csalók.Ha egy oldaltól olyan személyes megkeresést kap valaki, amire nem számított, semmiképp ne válaszoljon, reagáljon rá, amíg nem ellenőrizte a forrás hitelességét. Az adathalászok elleni védekezéshez hasznos kisokost állított össze a Nemzeti Kibervédelmi Intézet is, ezt is tanácsos átböngészni.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








