Rendkívüli méretű OTP-részvényvásárlás mozgatta meg pénteken a Budapesti Értéktőzsdét: egyetlen ügyletben több mint 750 ezer darab bankpapír cserélt gazdát közel 27 milliárd forint értékben.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
A kriptovaluták idei teljesítménye csalódást keltő: a bitcoin az év eleji emelkedés után jelentős visszaesést mutat, miközben a hagyományos részvénypiacok erősödtek - írja a CNN.
Bár a kriptovaluta-szektor idén elkerülte a rendszerszintű összeomlást és a nagyobb botrányokat, mégis az egyik legrosszabb évét zárhatja. A bitcoin októberig jól teljesített, elérve a 126 000 dolláros csúcsot – ami több mint 30%-os emelkedést jelentett januárhoz képest. Azóta azonban különböző tényezők hatására a vezető kriptovaluta elvesztette minden idei nyereségét, és jelenleg 7%-os csökkenést mutat az év elejéhez képest, jelentősen alulteljesítve az S&P 500 részvényindexet, amely 15%-kal erősödött.
Miután a bitcoin ára hetekig nagyjából 90 000 dollár körül mozgott, egy újabb meredek eladási hullám szerdán 86 000 dollár körüli szintre lökte az árfolyamot.
A visszaesésnek technikai okai is vannak, különösen a tőkeáttételes pozíciók szélsőséges felhalmozódása – olyan spekulatív fogadások, amelyek felerősíthetik a nyereséget, de rendkívüli kockázatokkal járnak –, amelyeket az októberi hirtelen összeomlás során likvidáltak. A hosszan tartó visszaesés azonban többnek tűnik, mint csupán ennek az összeomlásnak az utóhatása.
A kockázatvállalási hajlandóság nem tűnt el, hiszen a technológiai részvényeket tömörítő Nasdaq még a szélesebb részvénypiacnál is jobban teljesített. Miért kerülik akkor a befektetők éppen ezt a kockázati formát?
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket. Bár a kriptoipar idén jogi és szabályozási szempontból mindent megkapott, amiről álmodhatott, még mindig nem tudja kezelni problémás szereplőit – a csalókat, tolvajokat és internetes trollokat, akik nem értették meg, hogy a kriptoszektor próbálja megtisztítani a hírnevét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Szélsőséges esetekben emberrablók céloztak meg kriptobefektetőket, hogy rákényszerítsék őket digitális pénztárcáik jelszavainak átadására. Az iparági kutató Chainalysis szerint idén több mint 30 ilyen támadás történt, bár sok bűncselekmény bejelentetlen marad. Ezek közül az egyik nyáron került be az országos hírekbe, amikor egy 28 éves kriptobefektető megszökött egy luxus manhattani lakásból, és két férfit vádolt azzal, hogy hetekig fogva tartották, miközben bántalmazták és halállal fenyegették.
Cornell Egyetem közgazdásza, Eswar Prasad szerint "a lakossági befektetők ingadoznak a között, hogy félnek lemaradni egy jövedelmező befektetésről, ugyanakkor aggódnak a kripto és népszerűsítői kellemetlen aspektusai miatt. Az ilyen befektetők elkerülhetetlenül felerősítik a kriptoárak volatilitását mindkét irányban, és szerintem most ezt látjuk."
A bitcoin Trump újraválasztása által kiváltott ralija új befektetőket vonzott a kriptopiacra, akiket jobban érdekelt az árfolyam emelkedése, mint a kulturális vagy politikai összefüggések. De amikor a pénzügyi kilátások kezdtek romlani, Prasad szerint nem sok minden tartotta a piacon a befektetőket. "Bár készek belemártani a lábukat, ugyanolyan gyorsan vissza is húzzák, amint a vizek egy kicsit sötétednek... a lakossági befektetők kriptovalutákkal kapcsolatos alapvető aggályai most újra felszínre kerülnek."
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








