Ahogy a pénzügyi szolgáltatások egyre mélyebben beágyazódnak a digitális térbe, úgy nő a bűnözői módszereknek a száma és kifinomultsága is.
Csaknem minden második hazai kereskedő a pandémia óta csatlakozott az eMAG Marketplace-hez, legtöbbjüknek 10 főnél kevesebb alkalmazottja van, saját webshopot is működtet, továbbá Facebook-oldallal is rendelkezik. Külföldre egyelőre csak a partnerkereskedők harmada értékesít, de további 40 százalék tervezi ezt - derül ki egy reprezentatív kutatásból.
2021-ben a második alkalommal készült reprezentatív kutatás az eMAG Marketplace platformján termékeket, szolgáltatásokat árusító kereskedőkről - amelyet a cég megbízásából a GKI Digital készített el annak érdekében, hogy képet kapjon a partnercégek működéséről és tapasztalatairól.
A legtöbb partner a pandémia alatt csatlakozott a Marketplace-hez
A partnerek 44 százaléka 2019-ig bezárólag, tehát még a pandémia előtt csatlakozott a felülethez, míg 56 százalékuk 2020-ban (29%) vagy 2021-ben (27%), tehát igen kiemelkedő arányban a pandémia 2020 márciusi kitörése után döntött az efajta értékesítés mellett. Ugyanakkor a válaszadó partnerek 85 százaléka a vírustól függetlenül csatlakozott, további 10 százalék saját bevallása szerint a járványhelyzet elmaradása esetén is csatlakozott volna, a vírushelyzet miatt csak előrehozta ennek időpontját.
Csupán a megkérdezett kereskedők 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten a pandémia sarkallta a belépésre. A koronavírus időszakában történt csatlakozások fő oka (61%) az, hogy a kereskedők felismerték azt a trendet, hogy a vírus felerősíti a legismertebb kereskedők piaci szerepét, arányaiban nagyobb forgalmat terelve az ehhez hasonló felületekre. Sok partner számára a piactér tette lehetővé a leggyorsabb megoldást az online értékesítés megkezdésére (56%).
A pandémiás helyzet az online értékesítés volumenére jellemzően pozitívan hatott: a cégek 55 százaléka mondta azt, hogy nőtt a forgalma, míg csupán 13 százalék számolt be csökkenésről.
Több kereskedőnek van Facebook-oldala, mint saját webáruháza
Érdekesség, hogy a partnerek nagyobb arányban rendelkeznek Facebook oldallal (83%), mint webáruházzal (81%). 2020-hoz képest csökkent az Instagram jelenlét aránya (46% vs. 49%), ám nőtt a YouTube (27% vs. 26%), a LinkedIn (8% vs 7%), és a TikTok (4% vs. 2%) használatának aránya.
Méretük tekintetében a magyarországi partnerek túlnyomó része mikrovállalkozás, 86%-uk kevesebb, mint 10 főt foglalkoztat. A tavalyi évhez képest csökkent az egyszemélyes, egyéni vállalkozások aránya (38% vs. 43%) ellenben kissé nőtt a 2-5 fős vállalkozásoké (42% vs. 39%) - derül ki az idei felmérésből.
A kereskedők legnagyobb része önmagában is saját webáruházat üzemeltető vállalkozás (81%), ráadásul arányuk 5%-kal növekedett 2020-hoz képest. Szintén nőtt 15%-ról 20%-ra a hagyományos bolti kiskereskedelmet végzők súlya, és a nagykereskedők súlya is (29%-ról 35%-ra). Kissé csökkent viszont az itt értékesítő gyártók aránya (18% vs. 26%), és a vegyes profilú kisvállalkozások is kisebb arányban vannak jelen (19% helyett 17%).
A külföld felé is nyitna a legtöbb hazai partner
A partnerek mindössze egyharmada (33%) nem végez és nem is tervez külföldi piacra lépést. 27% már jelenleg is értékesít külföldre és ebből 21% további bővítést tervez a jövőben. A partnerek további 40%-a ugyan most még nem értékesít, de a jövőben szeretne külföldi irányba is bővíteni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A már most is külföldre értékesítők körében a legnépszerűbb célország Románia (63% értékesít ide), Szlovákia (37% értékesít ide) és Bulgária (25% értékesít ide). Aki már jelenleg is értékesít külföldre, és jövőben további országok felé is nyitna, az leginkább a bolgár (34%) osztrák (33%) és szlovén (31%) piacban gondolkodik. Azok a cégek, akik még nem értékesítenek külföldre, de tervezik a közeljövőben, azok leginkább Románia (68%), Szlovákia (62%) és Ausztria (50%) irányába szeretnének első körben elindulni.
A nemzetközi értékesítés elindítása kapcsán a legtöbben a logisztikát jelölték meg a legnagyobb kihívásnak: csaknem minden második válaszadó (49%) elsősorban ezért nem értékesíti termékeit a határon túlra.
A határon túli marketingtevékenység a válaszadó partnerek 38%-a szerint nehezebb a hazainál, míg 34% számára a helyi jogszabályok ismeretének hiánya okoz problémát.
Ez utóbbi nehézségek elhárításában segíthet a Marketplace-partnereknek a szeptemberben elindított Határon túli értékesítést támogató program. Az erre regisztráló hazai kereskedők könnyedén beléphetnek az eMAG Marketplace román és bolgár felületére is, és az itthonival azonos jutalékrendszerben értékesíthetnek, a vállalat pedig a termékadatlapok ingyenes fordításával, illetve 3 éven át ingyenes helyi ügyfélszolgálat nyújtásával is segíti őket.
Idén többen fejlesztenek saját webáruházat, mint tavaly
A saját webáruházzal nem rendelkező partnerek nagyobb része (64%) már dolgozik azon, hogy legyen saját online felülete, ez jelentős növekedés a tavaly mért 41%-hoz képest. 34% rövid távon tervezi saját webáruház elkészítését (tavaly mindössze 29% volt az arány). Tavaly a válaszadók közel harmada, 30% egyáltalán nem tervezett saját webáruházat, idénre azonban ez jelentősen változott, mindössze a válaszadók 2%-a nem tervez saját felületet. A saját webáruházzal rendelkezők leginkább a bevétel maximalizálása érdekében csatlakoztak a felülethez (57%), de fontos érv volt az oldal látogatottsága, elérése (53%), és egy más vásárlói kör elérésének a lehetősége is (47%).
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








