A FIFA új, legfeljebb 60 dollárba kerülő belépőszintű jegykategóriát vezet be a részt vevő csapatok szurkolói számára.
A legfrissebb statisztikák szerint a napraforgó étolaj ára brutálisan kilőtt Magyarországon, de ugyanígy a hamburgert vagy a csirkemellfilét sem kímélte a gigadrágulás éves szinten. És akkor arról még nem is esett szó, hogy az egyik legkedveltebb mediterrán gyümölcs átlagára egyetlen hónap alatt majd 17 százalékkal emelkedett.
A KSH legfrissebb statisztikái szerint 2021. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 4,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Leginkább a szeszes italok, dohányáruk, illetve az üzemanyag ára emelkedett jelentőse a statisztikai hivatal közlése szerint. Ezen termékkategóriákon felül azonban jócskán akadtak olyan élelmiszerek is, amiknek durván, a nemzetgazdasági átlagnál jóval nagyobb mértékben kinőtt az ára.
Olyannyira, hogy az elmúlt egy év csúcsdráguló terméke egyértelműen, és mondhatni magasan, egy élelmiszer lett. Nevezeten az egy literes napraforgó-étolaj, aminek az átlagára 2020 augusztusa és 2021 augusztusa között
34,3 százalékkal emelkedett. Ez majd a hétszerese a fogyasztói árak átlagos éves növekedésének.
Az étolaj árrobbanását egyébként a 95-ös oktánszámú autóbenzin litere követi, ennek az ára 23 százalékkal emelkedett egy év alatt, míg a harmadik csúcsdráguló címet ebben az időintervallumban a digitális vérnyomásmérő érdemelte ki, a maga 22 százalékos átlagos áremelkedésével. Utóbbi esetében érdemes megjegyezni, hogy míg egy ilyen vérnyomásmérő készülék (felkaros, elemes, lcd kijelzővel) tavaly augusztusban 13 920 forintba került átlagosan, addig most már 17 010 forintot kell kiperkálni érte.
Ahogy a táblázaton is látszik, a csúcsdráguló termékek között többféle cigarettamárka is képviselteti magát, de a listán megjelenik a szétnyitható konyhaasztal, illetve a 3-24 sebességes, 26-28 colos férfi kerékpár is. Ezek mind több mint 15 százalékkal drágábbak most, mint egy évvel korábban. Látszik az is, hogy a napraforgó étolajon kívül bizony a hamburger darabja és a csirkemellfilé kilója is felkerült a 10 legjobban dráguló termék közé Magyarországon. Előbbi 15,6, utóbbi 15 százalékkal drágább most, mint egy évvel korábban.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha a top 10 dráguló terméken túlra is kitekintünk, kitűnik, hogy azért jócskán akadta még olyan termék, élelmiszer, szolgáltatás, aminek az ára több mint 10 százalékkal emelkedett 1 év leforgása alatt. Ilyen például a fejes káposzta, az uborka, a csirkeszárny, a csirkecomb kilója is, vagy éppen a tejes margarin 200-250 grammos kiszerelése. De ugyanígy több mint 10 százalékkal drágább most átlagosan egy 14 karátos karikagyűrű, egy mély-vagy variálható gyermekkocsi, de akár a 100-120 literes hűtőszekrény is.
Egy hónap alatt is sokat változott a világ
Ha az árakat, sőt mi több az árváltozásokat nézzük, akkor egy hónap is hosszú idő tud lenni. A vásárlók meg csak foghatják a fejüket a boltokban, hogy „ez múlt hónapban még nem volt ilyen drága”. Ha megnézzük például a KSH hivatalos statisztikáit, kiderül, hogy a citrom kilós átlagára bizony 16,7 (!) százalékkal emelkedett 2021 július-augusztus között. Ezzel havi szinten egyértelműen a mediterrán gyümölcs ára emelkedett a legdurvábban.
De szorosan a nyomába volt a narancs (9 százalékos áremelkedés), és az uborka kilója is. Ez utóbbi átlagára 4,5 százalékkal volt magasabb a nyár utolsó hónapjában, mint júliusban. De ugyanígy a legdurvábban dráguló termékek és szolgáltatások között ott volt a háromcsillagos és négy csillagos szállásdíj is, akárcsak a krepp ágynemű-garnitúra vagy a gyermekkocsi és a 1,5 literes ásványvíz is.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








