the shopping trolley cart in supermarket

Ezen spórol a legtöbb magyar vásárláskor: az élelmesek így csinálják

2021. augusztus 12. 12:58

A magyarok a járvány alatt több terméket vásároltak az akciós időszakok alatt. Az akció alatt leggyakrabban vásárolt termékek kategóriái közé tartoznak a ruházat és cipő, háztartási gépek és sportfelszerelések. A legkevésbé vásárolunk azonban a kedvezmények ideje alatt gyerek termékeket, autót és autóalkatrészeket, valamint kisállat kellékeket.

Mely termékeken spórolunk a legszívesebben? Miért és milyen gyakran vásárolunk a leárazásokon? A Picodi.com elemzői felmérést készítettek a magyar fogyasztók körében, hogy kiderítsék, hogyan viszonyulunk az akciókhoz és kedvezményekhez, valamint, hogy mely spórolási formát részesítjük előnyben.

Talán a járvány hatására is, de a megkérdezettek 53%-a vallotta, hogy az utóbbi egy évben több terméket vásárolt az akciók ideje alatt, mint korábban. Az akció alatt leggyakrabban vásárolt termékek kategóriái közé tartoznak a ruházat és cipő, háztartási gépek és sportfelszerelések. A legkevésbé vásárolunk azonban a kedvezmények ideje alatt gyerek termékeket, autót és autóalkatrészeket, valamint kisállat kellékeket.

Vannak olyan termékek, amire a magyarok hajlandóak várni a jobb árért, ahelyett, hogy a kezdeti áron vásárolnák meg őket. Szívesen várunk például egy-egy kinézett ruhára vagy cipőre (91%), háztartási gépekre (88%), kozmetikumokra és parfümökre (84%), vagy akár utazásra, üdülésre is (72%).

Másrészt vannak olyan kategóriák is, amire nem akarunk, vagy nem tudunk várni a kedvezményekig — és megvásároljuk őket, attól függetlenül, hogy akciós -e vagy sem. Ezek a patikai termékek, gyógyszerek (68% nem várja meg a kedvezményeket), ételkiszállítás (65%), élelmiszer (59%).

Miért is vásárolunk az akciók alatt?

A leggyakoribb válasz, mind a nők, mind a férfiak körében (46%) az volt, hogy az akcióknak köszönhetően pénzt takaríthatnak meg. Érdekes módon, a kezdő árakat csak a nők 15%-a és a férfiak 21%-a találta túl magasnak. 11% pedig úgy vélte, hogy a kedvezmények által a márka extra marketinget kaphat, amivel közelebb hozhatja a vásárlókat.

Nem mindenki szereti a kedvezményeket. A nők 34%-a és a férfiak 45%-a úgy véli, hogy a jó minőségű termékek megérik az árukat és nem vásárolnak az akciós darabokból. 11% (nők) és 19% (férfiak) gondolja, hogy a leárazott termékek elavultak és rossz minőségűek, valamint 7%, akiket egyszerűen nem érdekelnek az árak.

Néha vásárolunk azonban olyan termékeket is az akció hevében, amiket később egyáltalán nem használunk és a végén kénytelenek vagyunk kidobni, ezek többnyire az alábbi kategóriákból kerülnek ki:

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

  • Ruházat, cipő
  • Élelmiszer
  • Kozmetikumok, parfüm
  • Játékok, gyerek termékek
  • Sportfelszerelés

Spórolás magyar módra

A pénz megtakarításnak számos módja van, ezért felmérésben megkérdezték azt is, milyen lehetséges módszerekkel spórolnak a vásárlásaikon. A legnépszerűbbek közül a bolti szórólapok kerültek az első helyre. A magyarok 10%-a ismeri és rendszeresen használja ezt a fajta spórolási formát, valamint 35% szintén él ezzel a lehetőséggel alkalmanként. Hasonló módon népszerűek a bolti kuponok is, amiket 16% használ rendszeresen és 23% ugyancsak spórol velük néha.

Az árösszehasonlító oldalak is segítenek a legjobb ár megtalálásában. A megkérdezettek 10%-a rendszeres használó, 24% használja alkalmanként, 16% ismeri, de nem használja és 50% egyáltalán nem ismeri. Kevésbé népszerű, de még mindig segítségünkre válik a spórolásban az élelmiszerboltok közeli lejáratú termékei — habár csak 5% vásárol belőlük rendszeresen, de 14% szintén igénybe veszi néha.

A legkevésbé ismert a éttermek által megmaradt ételek eladásával foglalkozó applikációk (78%-a a megkérdezetteknek soha nem hallott róla), a cashback/pénzvisszafizető oldalak hasonlóan ismeretlenek a vásárlóknak (67%), akár a böngésző plug-inek ajánlatai (70%).

Mit gondolnak a magyarok a hirdetésekről?

Hogyan vélekednek a magyarok a hirdetésekről és azok mennyiségéről? A felmérésben résztvevők válaszaiból kiderült, hogy a hirdetések túlterhelnek minket, 60% egyértelműen túl soknak találta azokat. 34% azonban elfogadhatónak vélte és mindössze 6% vallotta, hogy nincsen igazán sok.

A leggyakoribbnak a keresőben felugró hirdetéseket találták, átlagosan 46-ot hetente. Ugyancsak ezek a hirdetések a második leggyakoribbak a mobil applikációban – 29 hetente. Valamint 21 heti email, amivel bombáznak minket. Kevésbé gyakran, heti 6-szor szórólapok és kétszeri sms üzenetek formájában érkeznek hozzánk a promóciók.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Így győzheted le a tomboló inflációt: rengeteg magyar keresi szét magát ezzel a módszerrel

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.

Ez lenne a siker kulcsa? Sok magyar még mindig alábecsüli ezt az eszközt

Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.

Csendes gyilkos pusztítja tömegével a magyarokat: sok apróságon múlhat, megúszod-e

A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.

Közösségi finanszírozás – alternatív, kockázatmentes út az üzleti célok megvalósítása felé (x)

Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.

NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 9. kedd
Emőd
32. hét
Augusztus 9.
Az állatkertek napja
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?