Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
Furcsa rendelet: mostantól egy golyóstollhoz, hajkeféhez is mellékelni kell használati utasítást
Új piacfelügyeleti rendelkezések hoztak szigorítást júliustól a kereskedelemben. Több mint egy év állt a vállalkozások rendelkezésére, hogy felkészüljenek az új szabályoknak való megfelelésre, azonban továbbra is felmerülnek olyan kérdések, amelyek bizonytalan helyzeteket eredményeznek, indokolatlan adminisztratív terheket róva ezáltal a kereskedőkre és beszállítóikra egyaránt – fogalmaz Dávid Barbara, az AegisLegal ügyvédje.
2021. július 16-ától a korábbinál jóval szélesebb termékkörnél kötelező használati és kezelési útmutatót mellékelni. Ez alól csak néhány kivételt enged a jogszabály, ilyen például az élelmiszer, a takarmány, az élő növény vagy állat is.
A korábbi előírások szerint a használati és kezelési útmutató csak a külön jogszabályban vagy biztonsági szabványban meghatározott termékköröknél volt kötelező, ilyenek voltak például a játékok, a villamossági cikkek vagy az egyéni védőeszközök is. Július 16-ától bővült tehát azon termékek köre, amelyekhez immár kötelező a használati és kezelési útmutató.
Könnyebbséget jelent a vállalkozások számára, hogy az esetek jelentős részében elegendő a használati és kezelési útmutatót online formában hozzáférhetővé tenni. Mind az online mind pedig a papír alapon átadott használati és kezelési útmutató közérthető, egyértelmű és magyar nyelvű kell legyen, valamint tartalmaznia kell mindazt az információt, amelyet a gyártó által csatolt idegen nyelvű használati és kezelési útmutató tartalmaz.
Mindez a gyártó, az importőr, a meghatalmazott képviselő, a forgalmazó vagy pedig végső soron a logisztikai szolgáltató feladata, tekintve, hogy a jogalkotói cél az, hogy a fogyasztóhoz vagy más végfelhasználóhoz mindenképpen eljusson az adott termék biztonságos használatát, illetve kezelését bemutató útmutató.
Furcsa helyzetek állhatnak elő
Amíg korábban azon termékkategóriák képeztek kivételt, amelyekhez használati útmutatót kellett mellékleni, mostantól lényegében az számít kivételnek, amelyekhez nem szükséges azt biztosítani. Ez azonban olyan életszerűtlen helyzeteket eredményezett, hogy akár egy golyóstollhoz, hajkeféhez, kalapácshoz, tányérhoz vagy egy vállfához is használati útmutatót kelljen mellékelni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A könyvkiadók és forgalmazók azonban végül fellélegezhetnek, őket nem terheli az új kötelezettség, ugyanis a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése hivatalos állásfoglalást kért az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól annak kapcsán, hogy hogyan alkalmazzák a szabályokat. A tárca válasza szerint pedig a termék jellegére, rendeltetésére figyelemmel nem értelmezhető a használati és kezelési útmutató megléte, ezért azt nem kell a könyvek mellé biztosítani.
A könyveken túl azonban számos olyan termékkör van, amelyeknél a használati és kezelési útmutató egyáltalán nem, vagy csak alig értelmezhető. Az ellenőrzések során a hatóság várhatóan mérlegelni fogja ezen helyzetek életszerűségét, azonban ez nem jelenti azt, hogy e termékek gyártói és forgalmazói ne lennének kötelesek használati és kezelési útmutatót mellékelni, ami önmagában jelentős adminisztratív terhet jelent egyes piaci szereplők számára
– zárta az AegisLegal szakértője.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








