27 °C Budapest
Women with face mask buying presents.

Brutálisan sokat plázáznak a magyarok: sokukat még a pandémia sem tartotta vissza

2021. június 9. 12:36

A magyarok több mint egyharmada a megváltozott körülmények között is legalább heti egyszer jár bevásárlóközpontba, a plázába járásnál a legfontosabb döntési szempont a teljes lakosság esetében az elérhető kínálat, míg az idősek számára a megközelíthetőség, derül ki egy friss reprezentatív kutatásból. Érdekesség, hogy a férfiak minden vizsgált korcsoport esetén gyakoribb plázalátogatónak számítanak, mint a nők.

A magyarok 35 százaléka szándékai szerint legalább heti egy alkalommal látogat meg valamilyen bevásárlóközpontot – derül ki az NRC által a WING megbízásából 2020 utolsó negyedévében készített reprezentatív kutatásból. A heti rendszerességű bevásárlóközpont látogatókon belül 3 százalék naponta, míg 9 százalék heti 2-3 alkalommal jár „plázázni”. Havonta 2-3 alkalommal a válaszadók 19 százaléka, havi egyszer 20 százalékuk tért be egy bevásárlóközpontba, a fennmaradó 22 százalék ennél ritkábban, míg 4 százalék az állítása szerint soha nem jár ilyen helyre.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy milyen szempontok szerint döntik el a magyarok, hogy melyik bevásárlóközpontot látogatják. Kiderült, hogy a legfontosabb döntési kritériumok az elérhető kínálat, a megközelíthetőség és az árszínvonal voltak minden korcsoportban, annyi különbséggel, hogy az idősebbek esetében a bevásárlóközpont könnyű elérhetősége, míg a többieknél az igényeiknek megfelelő teljes körű kínálat volt a legfontosabb. A top szempontok közé tartozik még az ingyenes vagy kedvezményes parkolási lehetőség, a lokáció, és az egyedi, helyi igényekre reflektáló kínálat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 15. kedd
Jolán, Vid
24. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?