A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
A közelmúltban elindított METRO Beszállítói programhoz kapcsolódva az áruházlánc megbízásából közvéleménykutatás zajlott 2021 tavaszán a hazai termékek elfogadottságáról, kedveltségéről. A május 18-án zárult, 1.400 fős okostelefonos kutatás – bár nem volt reprezentatív – számos érdekes tanulsággal szolgál a magyar lakosság fogyasztási szokásairól.
A kutatás eredményei alátámasztják azt a közkeletű vélekedést, hogy a magyar fogyasztók egyre nyitottabbak a hazai termékek iránt, az ár és a minőség mellett fontos számukra azok eredete is.
A válaszadók 24%-a szerint nagyon fontos, további 58%-a szerint pedig fontos, hogy hazai termelők által előállított élelmiszert vásároljanak. Ebből a szempontból alig van különbség a nemek között. Leginkább a 30+-os korosztály figyel a termék származására. Végzettség tekintetében az érettségizettek és a diplomások érzékenyebbek erre. E témában minden településtípusban és országrészben magas a pozitív válaszadók aránya. A válaszadók 14%-a szerint nem fontos, és csupán a megkérdezettek 4%-a vallja, hogy számára „egyáltalán nem fontos” ez a kérdés.
A termékkategóriák közül kiemelkedően legnépszerűbbek a zöldségek, gyümölcsök. A válaszadók 76%-a előnyben részesíti a friss hazai árukat az importáltakkal szemben. Ezt 67%-al a húsok, 63%-al a tejtermékek követik a népszerűségi listán. Magas a lekvár, méz (49%), és a felvágottak (33%) kedveltsége is. A származási ország a választható lista termékeiből legkevésbé a száraz tészta (24%) és az édesség, desszert (17%) esetén számít a hazai fogyasztóknál.
Az elkötelezettség szintjében viszont még van tennivaló: a „Ha a magyar termék drágábban kapható, mint a külföldi, hajlandó magasabb árat fizetni érte?” kérdésre csupán a válaszadók 11%-a válaszolta, hogy mindenképpen a magyar terméket választaná.
Jó hír ugyanakkor, hogy a megkérdezettek több mint fele (54%-a) is a hazai mellett teszi le a voksát abban az esetben, ha nincs minőségbeli különbség a kétféle áru között. Az ár 28%-uk esetében döntő tényező, ők azok, akik az olcsóbbat választják. Közülük a nők 13%-al „árérzékenyebbek” a férfiaknál. A legelkötelezettebbek e téren a 20-29 és 50-59-es korosztályba tartozók, a fővárosiak, a megyei jogú nagyvárosokban élők és a diplomások. Földrajzi megoszlás szerint a Közép- és Nyugat-magyarországi honfitársaink magasabb arányban hajlandók többet költeni a hazai árukra, mint a Kelet-magyarországi lakosok.
Felmérést készít a Pénzcentrum!
A Pénzcentrum legújabb felmérésében arra keresi a választ, miért keresik elsősorban a vásárlók a magyar termékeket, milyen elvárásaik vannak a boltokkal szemben, illetve mi motiválhatná őket arra a jövőben, hogy inkább a hazai árukat válasszák. Kérjük, hogy válaszaiddal segítsd te is a munkánkat!
A fenti válaszokat némileg árnyalja, a „Milyen szempontok alapján döntenek a vásárláskor, ha egy termékből elérhető magyar és külföldi is?” kérdésre adott válaszok. Itt több alternatívát is meg lehetett jelölni. A döntő érv a minőség (78%), és az ár (72%) volt. 41%-ot kapott a választék, és csupán 25%-ot a származási ország.
A márkával kapcsolatos előzetes tapasztalat 31%-ot, a márkaismertség viszont – meglepően keveset - 16%-ot kapott. E téren is erősödik a hazai fogyasztókban a környezettudatosság, fenntarthatóság, ezt ugyanis 17%-uk jelölte meg fontos szempontnak. Meglepő módon a származási ország a férfiaknak 10%-al fontosabb, mint a nőknek. A származást a 30+-os korosztály figyeli leginkább a vásárláskor, kiemelkedő arányban a diplomások és a nagyvárosban élők.
A kutatás rákérdezett a hazai termékválasztékon belül a kistermelői szegmensre is. 17%-uk szerint ez nagyon fontos, ők a kistermelői termékeket preferálják. A válaszadók 58%-a csak abban az esetben veszi le a polcról ezeket az árukat, ha az jobb minőséggel párosul. Egynegyedük egyáltalán nem figyel erre, számukra csupán a „hazai címke” a lényeges.
A közvéleménykutatás eredményei megerősítették a METRO áruházak eddigi gyakorlatát, mely szerint a cég minden élelmiszerkategóriában figyel a magyar minőségi termékek kínálatára. A METRO áruházak polcain a hazai termékek részaránya közel 70%.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele