Az MNB összesen több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra.
A koronavírus-járvány teljesen felforgatta a fizetési szokásainkat 2020-ban. A pénzforgalmi adatok legfrissebb jegybanki összesítése szerint tavaly csaknem 11 százalékkal nőtt a magyarországi kártyás vásárlások értéke 2019-hez képest, míg a készpénzfelvételeké több mint 5 százalékkal csökkent. Az év végéhez közeledve az is éreztette a hatását, hogy az online pénztárgépet használó vállalkozásoknak 2021-től biztosítaniuk kell az elektronikus fizetés lehetőségét.
A Magyar Nemzeti Bank friss adataiból látszik igazán, miként gyorsította fel a pénzforgalom digitalizációját Magyarországon a koronavírus-járvány. Míg 2019-ben még csak megközelítette a kártyás fizetések értéke a 7 ezer milliárd forintot, addig 2020-ban - csaknem 11 százalékos növekedéssel már 7726 milliárd forintra rúgott. Eközben a készpénzfelvételek értéke a 2019-es 8734 milliárd forintról több mint 5 százalékkal, 8286 milliárd forintra csökkent - közölte az OTP Bank.
Az elektronikus megoldások térnyerését mutatja a POS-terminálokon keresztül végrehajtott vásárlások összértékének alakulása is, amely több mint 6 százalékkal nőtt 2020-ban 2019-hez képest. Ezen belül az érintéses tranzakciók értéke csaknem 20 százalékkal nőtt, míg a terminálokon végzett hagyományos fizetések értéke 45 százalékkal csökkent.
Ha a kártyaelfogadó helyek számát vizsgáljuk, míg 2019 végén 111 ezer elfogadóhelyen 177 ezer POS-terminál üzemelt az országban, addig 2020 végére már 123 ezer elfogadóhelyen több mint 203 ezer terminálon fizethettek a vásárlók. Az elfogadóhelyek száma az első félévben szinte alig változott, ám a második félévben több mint 10 százalékkal nőtt. Ebben feltehetőleg az a tavaly nyáron elfogadott törvény is szerepet játszott, amelynek értelmében idén január 1-jétől már minden online pénztárgépet használó vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói számára.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít