Egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédőkhöz a csomagküldő cégek és webáruházak működésével kapcsolatban.
November 12 és december 11 között a hagyományos boltokban 1,2 százalékkal kevesebb pénzt hagytunk, mint egy évvel korábban. Ekkor indult a 19 órás zárás, majd az idősáv is. Most pedig erős napok jönnek, sokan rohannak még el ajándékért, sütés-főzési hozzávalókért.
A kormány tegnapi bejelentése, melyet az éjjel megjelent rendelet is megerősített, kissé átírhatja a karácsonyi terveket. Hiszen 24-én mégis lesz arra lehetőség, hogy aki későn tud elindulni családlátogatóba, az is megtehesse anélkül, hogy hamar haza kéne indulnia, vagy ott ragadna. Ez pedig sokakat ösztönözhet arra, hogy mégis nekiinduljanak, és bevásároljanak a rokonváráshoz vagy most vegyenek ajándékot.
A friss heti monitoros statisztika szerint 1,2 százalékkal kevesebbet költöttünk a hagyományos boltokban november 12 és december 5 között. Ezek az online kasszás adatok (nincs benne a webáruház), ennyiért kaptunk nyugtát, ami az úgynevezett folyóáras adat. Ez a drágulást is hozzászámítva már egy méretesebb zuhanás a hagyományos boltokban: 3-4% közötti visszaesés. A havi statisztikában majd ezen javít valamit a webáruházak forgalma ugyan, de a novemberi havi mérleg előreláthatóan mínuszos lesz - írja a blokkk.com.
Persze, minden korlátozás fékez valamennyit, erre számítani is lehetett, de már most hozzátesszük, egyidejűleg más hatások is beléphettek. Az élelmiszeres boltokban a legutóbbi közlést megelőzően minden héten 10% feletti növekedést jeleztek a heti kasszás adatok (ahol a megadott vegyesbolti körben ők a meghatározó súlyúak), ez viszont a legutóbbi statisztikai időszakban már csak 8% volt. A gyógyszertárakban szintén kisebbet ugrott a költekezés, mint előtte.
A különféle iparcikkes boltokban és a benzinkutakon változatlanul, de eltérő mértékekben visszaesés volt. Októberben is - a legutóbbi havi statisztika szerint - +0,2% volt a folyóáras mutató a teljes bolti körben (webbel együtt), ami volumenben viszont már 2,4%-os esést takart. Eddig az élelmiszeres boltok hozták a korábbi évek 3% körüli volumenben mért növekedését, a novemberi, december eleji heti monitoros adatok szerint is, a 19 órás fékkel együtt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az idősáv tili-tolizása azért egy napon belüli átrendeződést is hozott. A korábbi hónapok mérlege is azt sejteti (augusztustól októberig volumenben csökkenés), hogy a vásárlók óvatossága is lefelé húzta a boltos mérleget, nyilván a legutóbb mért időszakban is.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








