A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
Az előző években még főként az ország nyugati részében pusztító nyugati dióburok-fúrólégy kártételéről immár az egész országból érkeztek visszajelzések: még a Békés megyéből érkező válaszok túlnyomó többsége is tömeges kártételről számol be, mindössze két megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megye tekinthető viszonylag kevésbé fertőzöttnek.
A kiskertekből a jelek szerint a vártnál is hamarabb tűnhet el a diótermés, töredékére eshet vissza azoknak a háztartásoknak a száma, akik a diót elsősorban a saját kertjéből szerzi be pár éven belül - írja az Infostart. Az 1-2 fával rendelkezők értetlenül állnak a jelenség előtt, és a legtöbben nem tudják: a dióburok.fúrólégy ellen csak a vegyszeres védekezés jelent megoldást. A kártevő természetesen a diótermelők gazdálkodását is fenyegeti, a kieső termés miatt pedig nőhetnek a dióárak.
Ráadásul a fúrólégy éppen a szórványültetvények, vadon termő fák vagy alacsony ráfordítással gondozott ültetvények termését károsította leginkább, ahonnan a dióbél jelentős része származik, és ez a kínálat további csökkenéséhez, árnövekedéshez vezethet. A HelloVidék megvizsgálta, milyen áron érhető el idén a dió. Hát nem lesz olcsó a karácsonyi sütés:
Zsebbenyúlós lesz a karácsonyi sütés
A vidéki fogyasztói piacokon a dió kilóját 3500-4800 forintért kínálják, a nagybanin 2800-3700 Ft/kg áron mérik a Piaci Árinformációs rendszer adatai szerint. A budapesti nagybani piacokon az árusok 3300 forintért mérik a diót, a fogyasztói piacokon 3980 forint a dió kilója átlagosan.
Az áruházláncokba is most kezd el beszivárogni a dió: a Spar akciós kínálatában 3995-8660 Ft/kg-os áron lehet megvásárolni a csomagolt diót, a Tescóban 3345-5995 Ft/kg az ára. Egy közepes adag diós bejglihez elkél egy kiló dió, tehát a sütési költségek azonnal 3000 forintnál kezdődnek, és az még csak a dió (ha jó áron sikerül kifogni).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








