Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
2020. augusztusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,2, naptárhatástól megtisztítva 0,7%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest. A nem élelmiszer kiskereskedelmi üzletekben 1,2%-kal nőtt, az üzemanyag-kiskereskedelemben 4,5%-kal csökkent, míg az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben lényegében nem változott az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2020. január-augusztusban a forgalom volumene - szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint - 0,9%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.
2020. augusztusban, az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva: az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 0,7%-kal csökkent. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek, valamint az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek értékesítési volumene változatlan maradt.
A nem élelmiszer kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 1,2%-kal növekedett. Bővültek az eladások a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (2,4%), valamint az iparcikk jellegű vegyes üzletekben (1,9%). A forgalom volumene csökkent a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk- (-3,2%), a bútor-, műszakicikk- (-6,9%), a textil-, ruházati és lábbeli- (-8,4%), valamint a használtcikk-üzletekben (-17%).
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 6,6%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 28%-kal bővült, folytatva az évek óta tartó tendenciát. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 4,5%-kal lett kevesebb. A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 6,9%-kal csökkentek.
2020. augusztusban: az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1094 milliárd forint volt. Az országos kiskereskedelmi forgalom 48%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37%-a a nem élelmiszer kiskereskedelemben, 15%-a az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2020. január-augusztusban, az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva: a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 0,9%-kal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,7, a nem élelmiszer kiskereskedelemben 1,8%-kal nőtt, az üzemanyag-kiskereskedelemben 9,7%-kal csökkent az értékesítés volumene.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








