Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Decemberben folytatódott a globális élelmiszerárak növekedése, amikor is a növényi olajok iránti kereslet az elmúlt öt év legmagasabb értékére repítette az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által kiadott árindexet.
A FAO élelmiszerár-index, amely a kereskedelmileg is jelentős alapvető termények árváltozásait követi hónapról hónapra, novemberhez képest 2,5 százalékkal emelkedett. A drágulás ellenére a 2011-es csúcsértékét még így is 25 százalékkal alulmúlja.
A növényi olajok árindexe 9,4 százalékkal ugrott meg november óta, a növekedés már hat hónapja tart. Decemberben is leginkább a pálmaolaj okozta a változást, melynek piacát a stabil kereslet és a szűkülő kínálat jellemezte. Emellett a szója-, napraforgó és repceolajok is drágultak, ám ennek ellenére az éves átlaguk 2007 óta nem tapasztalt alacsony szintet produkált tavaly.
A cukor ára 4,8 százalékkal emelkedett főleg a nyersolaj drágulása miatt, amelynek hatására Brazília a cukornád-tartalékát inkább etanol-előállításra használta, csökkentve ezzel a globális piacra kerülő cukor mennyiségét. A tejtermékek ára 3 százalék fölött drágult főleg a sajt miatt, utóbbi ára ugyanis majd 8 százalékot erősödött az európai uniós és óceániai exportkészletek zsugorodása okán.
A gabonafélék ára, élen a búzával, 1,4 százalékot erősödött a kínai importigények növekedése és az elhúzódó franciaországi sztrájkok okozta szállítmányozási nehézségek mellett. Eközben a kukorica és rizs jegyzése nem változott.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A húsfélék ára lényegében változatlan maradt 2019 utolsó hónapjában, ám még így is 18 százalékkal haladta meg az alindex értéke az egy évvel azelőttit. A fő ok a sertéshús iránti megnövekedett ázsiai, európai uniós és brazil kereslet volt.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








