A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Megtalálni a tökéletes karácsonyi ajándékot nem könnyű. Szinte mindenkivel előfordult már, hogy olyasmit kapott, ami nem tetszett neki, vagy épp tökéletesen haszontalannak találta. Hogy idén ez ne forduljon elő, segítünk, hogyan érdemes kiválasztani szeretteinknek azt a meglepetést, aminek garantáltan örülni fognak.
Míg tavaly átlagosan 41 ezer, addig idén már 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni a magyarok - derült ki egy idei felmérésből. Megtalálni a tökéletes ajándékot nem könnyű. Sokakkal előfordulhatott már, hogy olyasmit kaptak karácsonykor, aminek nem örültek igazán, nem tetszett nekik, vagy haszontalannak ítélték. Hogy idén ez ne fordulhasson elő, segítünk, hogyan lehet megtalálni a személyre szóló, tökéletes karácsonyi ajándékot.
Nem az ár számít
A Journal of Experimental Social Psychology című szaklapban megjelent tanulmány szerint azoknak az ajándékoknak örülnek az emberek leginkább, amelyek tükrözik az ajándékozó személyiségét.
Adrian Furnham, a University College London pszichológia professzora szerint a tanulmány igazolja, hogy minél jobban ismerik egymást, annál személyesebb ajándékot tudnak egymásnak adni az emberek, nagyobb örömet okozva ezzel, mintha valami drága, feltűnő dolgot vásárolnánk a másiknak. Vagyis nem az ár számít, nem érdemes ész nélkül költekezni.
Az ajándékok között a ruházati cikk, a szépségápolási termék, kozmetikum, valamint a játék a három legnépszerűbb termékkategória, de sokan lepik meg szeretteiket valamilyen lakberendezési tárggyal is.
- írta megkeresésünkre a kika bútorház. Példaként a párnát említették. Sokan vannak, akik a párnán spórolnak, pedig egy jó minőségű darab legalább olyan fontos a jó éjszakai alváshoz, mint a matrac. Persze ahhoz, hogy valakinek megtaláljuk a tökéletes modellt, ismernünk kell az alvási szokásait: oldalt fekszik vagy inkább háton, esetleg hason? A keményebb vagy a puhább párnát szereti?
"Épp ezért lényeges, hogy nagyon jól ismerjük azt, akit meg szeretnénk lepni" - írta a kika, hozzátéve, decemberben rendszerint megnő a hálószobai textíliák forgalma, sokan lepik meg szeretteiket például ágytakaróval vagy ágyneműhuzattal is. Keresettek a több részes képkeretek is, amiket közös fotókkal tehetünk személyesebbé.
"Évek óta népszerű ajándéknak számít a bortartó is, idén pedig sokan vásárolnak útibögrét is" - tudtuk meg az áruháztól, amely megjegyezte, jól járhat, aki az ajándékbeszerző túrát a december 13-i hétvégére időzíti, mert a kikában minden termékre 15 százalék kedvezményt adnak.
Brit pszichológusok szerint 10 kérdést kell feltenni a megajándékozni kívánt személynek, és a válaszok alapján tudni fogjuk, minek örülne igazán.
1. Képzeld el, hogy van egy napod, amikor azt csinálsz, amit csak szeretnél. Mit tennél?
2. Mi az, amiben szerinted te vagy a világon a legjobb vagy legügyesebb?
3. Ha idén karácsonykor mindenedet el kellene ajándékoznod, mi az a három dolog, amit biztosan megtartanál?
4. Melyik az a könyv és/vagy film, amit akárhányszor el tudnál olvasni vagy meg tudnál nézni?
5. Van-e olyan tulajdonságod, amit mások neked tulajdonítanak, de valójában nem olyan vagy?
6. Van otthon olyan tárgyad, amit még soha nem használtál és nem is fogsz soha?
7. Kitől kaptad életed legjobb ajándékát?
8. Ki volt az, aki utoljára figyelmes volt veled szemben?
9. Mi volt a legjobb ajándék, amit valaha is adtál valakinek?
10. Mit vársz a következő évtől?
Apróságok helyett nagy családi ajándék
A sok kisebb ajándék helyett sok család választja azt, hogy meglepik magukat egy nagyobb ajándékkal. Olyasvalamivel, amire régóta szükségük lenne, de nem engedhették meg maguknak és a család minden tagja örömét leli benne.
- tudtuk meg a kikától. A vállalat tapasztalatai szerint minden termékcsoport iránt megnő az érdeklődés az ünnepi időszakban, de a legkelendőbbek a nappali bútorok, mint a kanapé vagy a szekrénysor, valamint az étkezőgarnitúrák.
Címlapkép: Getty Images
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








