Azt gondolhatnánk, hogy a falusi csok szinte mindenhol elérhető falun, ez azonban tévedés.
Az őszi- és téli időszakban, A Black Friday kiemelkedő esemény nem csak az online és hagyományos boltok forgalmát tekintve, de a vásárlók számára is igen fontos időszak. November elején a kis- és középvállalkozásokhoz hasonlóan a piac nagyágyúi is felkészülnek az úgynevezett Black Friday (Fekete Péntek) vásárlási őrületre. Úgy tűnik, nem véletlenül: elképesztő forgalmat könyvelhetnek el az akcióban résztvevő üzletek november végén.
Meglepő lehet, de úgy tűnik, ebben az időszakban sokkal inkább a vásárlók versengenek, és nem a boltok. Az év többi időszakában a boltok igyekeznek elcsábítani a fogyasztókat és jobbnál jobb kedvezményekkel ösztönzik a vásárlásra őket. Novemberben azonban sokkal inkább a kereskedők a “hűség" kerül reflektorfénybe, mely a korábbi vásárlóknak ajánlott elképesztő akciókkal igyezeknek bizonyítani. Az elemzők árgus szemmel figyelik a Black Friday kapcsán kialakult trendeket Magyarországon és világszerte - olvasható a Black Friday Globál oldalán. Eredetileg mindössze egynapos eseményként indult Amerikából, az elmúlt években azonban valódi napokon át tartó, vásárlási maratonná nőtte ki magát.
Számos esetben már csütörtökön megkezdik az akciózást a boltok, amik kitartanak akár a hétvégéig is, sőt: van, hogy egész hónapban kedvezményekkel csábítják a vásárlókat. Nem ritka, hogy a Black Friday hetének már hétfőjén “bemelegítésként" akcióznak az üzletek. Ez már csak azért is fontos lehet, mert a Black Fridayt (Fekete Péntek) a világ minden táján ugyanakkor tartják. Ami a magyar adatokat illeti: a Google Trends szerint november 19 és 25 közti időszakban csütörtökön és pénteken realizáltak a legnagyobb forgalmat a kereskedők - az akció időtartamának kétharmada esik erre a két napra. Az akcióhullám iránti érdeklődés azonban már szerdán megfigyelhető és kitart egészen vasárnapig. Ez a trend nemcsak a magyar piacon, de több országban is megfigyelhető.
A Black Friday Global (2018) Magyarországra vonatkozó adatai szerint az eladások 1377 százalékkal ugrottak meg az említett időszakban, egy átlagos forgalommal bíró naphoz képest. Ez az elképesztően kiugró eredmény azonban nem egyedi: Szingapúrban például 511 százalékos, Angliában 1708 százalékos, Németországban pedig 2418 százalékos elérési növekedést mértek.
Míg Amerikában Black Friday napján a dolgozók szabadnapot kapnak, a többi országban a munkáltatók nem ilyen nagylelkűek. Talán éppen ezért, az online keresések és vásárlások leginkább a reggeli és a délutáni, esti órákban történik. Magyarországon ez a trend azonban másképp alakult: a legintenzívebb online vásárlási időszak reggel 8 és este 10 közé esett. Törökországban, Finnországban, Görögországban, Szingapúrban és Hong Kongban úgy tűnik, a fogyasztók komolyan felkészültek a rohamra: az akció napján éjfél környékén realizálták a legtöbb vásárlást.
Az akciók mértéke és a vásárlói elvárások
Az elmúlt pár év adatai szerint az átlagos kedvezmény mértéke valamivel csökkent: a korábbi (2017) 55 százalékról 53 százalékra (2018). Érdekesség, hogy ezek a számok megegyeznek a magyar vásárlói várakozásokkal: a magyar fogyasztók is körülbelül 55 százalékos kedvezményre számítanak.
Fehéroroszország, Görögország, és Peru vásárlói ennél valamivel magasabb, 62 százalékos leárazásra számítanak. A helyi kereskedők azonban sajnos nem tudnak ilyen mértékű leárazást biztosítani, mindössze 8-10 százalékpontos engedményt tudnak adni. Ezzel szemben Ukrajnában, a Fülöp-szigeteken és a Dél-afrikai Köztársaságban a boltok a várakozásokat jócskán meghaladó akciókra készülnek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A magyarok által leginkább kedvelt termékek
A felmérés szerint azok a magyar vásárlók, akik részt kívánnak venni a Black Friday akcióhullámban, 72 százaléka már pontosan tudja, mire kíván lecsapni és azt is, hogy hány terméket kíván vásárolni (átlagosan 4 darabot). Az elmúlt évek adatai szerint a ruhaneműk, elektronikai felszerelések, cipők és kozmetikai termékek a legnépszerűbb termékkategóriák. A ruházati világmárkák ugyan minden országban hódítanak Black Friday idején, néhány országban (Brazília, Svájc, India, Malajzia és Románia) azonban az elektronikai kütyük vezetik a népszerűségi listát.
Pénz beszél
A magyar vásárlók mind online, mind offline vadásznak a legjobb árakra. Azok, akik több boltot is árgus szemmel figyelnek, 57 000 forintot (körülbelül 170 eurót) szánnak a mostani rohamra. Ez az összeg néhány országban kevesebb: Fehéroroszországban 130 euró, Törökországban 71, Horvátországban 135. A várható rekorderek - költés tekintetében - az amerikaiak lesznek (429 euró), őket követi Kanada (381 euró), Anglia (351 euró), Írország (300 euró) és az Egyesül Aram Emírségek (257 euró).
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget
- Húsvétkor változik a hétvégi kamionstop
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát