A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon.
Vigyázni kell hová kattint az ember: csodaszereket áruló webáruházakat ellenőrzött a fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelmi hatóság eredményesen lép fel az e-kereskedelemben a megtévesztő termékeket értékesítő webáruházakkal szemben a fogyasztók érdekében - hangsúlyozta Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.
Az államtitkár hangsúlyozta, az e-kereskedelem kiemelt ellenőrzését indokolja, hogy a hat éve folyamatosan bővülő magyar kiskereskedelmi forgalomban az internetes értékesítés egyre nagyobb hányadot képvisel, aránya a 2017. évi 4,3 százalékról 2018-ban 4,5 százalékra, 2019 eddig eltelt időszakában 5,6 százalékra nőtt. Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára ismertette, hogy tavaly február óta próbavásárlással 109 webáruházból 124 "csodát ígérő" terméket, szolgáltatást ellenőriztek. A termékek mindegyike megtévesztő információt tartalmazott, nem rendelkezett a beígért hatóanyaggal, a hatósági vizsgálódás miatt a webáruházak 30 százaléka önként elérhetetlenné tette rendelésüket Magyarországról.
A fogyasztóvédelmi hatóság 2017-ben és 2018-ban több mint 2000 webáruházat ellenőrzött, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a webáruházak a jogszabályokat betartják, jól működnek, a fogyasztók biztonságosan vásárolhatnak ezekben az üzletekben. A csodát ígérő termékeket, szolgáltatásokat értékesítő webáruházak jellemzően agresszív magatartást tanúsítanak, rövid időt hagynak a döntésre a fogyasztónak. Jellemző az is, hogy népszerű bulvároldalakon jelentetik meg a hirdetést, amelyre kattintva jön elő az ajánlat, nincs cégelérhetőség feltüntetve, visszahívás alapján értékesítenek, nem valós szakértővel és megtévesztő fotóval illusztrálják a termékek jótékony hatását, jellemző továbbá a visszaszámláló óra megjelenítése az ajánlatra.
Jellemzően az ilyen termékeket csak utánvétellel és készpénzben lehet megvásárolni, kikerülve a banki tranzakciót, a szürke zónában mozognak - mondta a helyettes államtitkár. 2020-tól az Európai Unióban lehetőség lesz arra, hogy legalább két uniós tagállam jelzése alapján blokkolni lehet majd a tisztességtelenül működő webáruházakat. Ez aktívabb fogyasztóvédelmi jelenlétet jelent az e-kereskedelemben a fogyasztók és a tisztességes vállalkozások érdekében - tette hozzá a helyettes államtitkár.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Három banknál válik elérhetővé az új otthonfelújítási támogatás
- Új, "akciós" jegytípus jelenik meg a BudapestGO-ban
- Az infláció szemmel látható emelésével "vádolja" a kormány az üzemanyagárakat
- Nagy durranás: régóta várt amerikai szuperfegyvert kaphatnak az ukránok
- Új világ jön itthon a kriptopiacon, már rengeteg ember érintett
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt