Bár a Covidot követően az emberek nagy része sokkal tudatosabb lett az egészségét illetően, egyre többet költöttünk egészségmegőrzésre, azonban mára ez megfordulni látszik.
Tartja az első helyt a Tesco a hazai kiskereskedelmi láncok között a 2018-as bruttó forgalmi adatok alapján - becsülte a Trade magazin. A Spar egyelőre a harmadik, de nagyon megközelítette a második helyen álló Coopot, a Lidl pedig a CBA-t lenyomva feljött a negyedik helyre.Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, 769,0 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - írja a Trade magazin. A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott, a Coop 627,0 milliárd, a Spar 617,6 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2018-ban. A Spar nagyon megközelítette a Coopot, annak köszönhetően, hogy a saját boltjai mellett a franchise-rendszerét is elkezdte fejleszteni, ami a blokkk.com becslései szerint oda vezet, hogy jövőre a Spar lekörözheti a Coopot.
A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban 2018-ban a negyedik lett a Lidl, - helyet cserélve a CBA-val - 549 milliárd forintos forgalommal. A CBA az ötödik helyre került 527 milliárd forintos bruttó forgalommal (mint ismeretes, a Lidl több boltot átvett a CBA-tól a közelmúltban). A közlemény kiemeli: az adatok alapján a tavalyi év kimagaslóan jó volt az FMCG-kereskedők számára, és a toplistán minden lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest. Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője rámutatott arra, hogy a növekvő bérek jelentősen hozzájárultak az eredményekhez. Ugyanakkor a boltok száma erősen csökken, a munkaerőhiány és az egyre emelkedő munkabérek mellett sok kisbolt volt kénytelen feladni tevékenységét az elmúlt évben - tette hozzá.
A toplistán a Reál bruttó 416,1 milliárd forintos forgalmával ismét a hatodik helyen végzett. Az Auchan 390,1 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 292,2 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 256,0 milliárddal a kilencedik. A dm 103,4 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 89,1 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.
Íme a TOP10+1:
- Tesco
- Coop
- Spar
- Lidl
- CBA
- Reál
- Auchan
- Penny Market
- Aldi
- dm
- Rossmann

Drasztikusan átalakul a magyar gasztronómia a klímaváltozás miatt: komoly szemléletváltás kell a hazai konyhákban.
Ha egymás mellé tennénk mind a 2800-at, az Atlanti-óceánig is eljuthatnánk; utunk során pedig tökéletesen kirajzolódna egy a magyar társadalomról szóló szubjektív látlelet.
Már csak 500 nevező kell, hogy magyar Guinness-rekord szülessen októberben! A cél továbbra is, hogy ezren rúgjanak büntetőt az Országos Tizenegyesrúgó Bajnokságon.
A művészről eddig még nem készült monográfia, ezt a hiányt pótolja az ősszel megjelenő, kétnyelvű (magyar és angol) művészeti album készül.
-
Tudatos döntések és kiszámíthatóság (x)
A dm döntési folyamataiban kiemelten fontos szerepe van a fenntarthatóságnak.
-
Hogyan támogatja az innováció a fenntarthatóságot? (x)
A jövő társadalma akkor lesz fenntartható, ha a tudásba fektet
-
Évek óta licitálnak egymásra a spórolásban az árharcos multi kiskereskedelmi láncok (x)
Több 10 milliárdot fordítanak havonta az árak letörésére és évente a bérek emelésére
- Szabados Gábor: Szoboszlai már marketingszempontból is kiváló befektetés
- Lázár János megmondta, mikor lesz ismét erős Magyarország
- Fidesz-frakcióülés: "egyelőre nem tudjuk támogatni a svéd NATO-csatlakozást"
- Ormosy Gábor: okos megoldással lökte félre az akadályokat az AutoWallis
- Hegyi-Karabah úgy érzi, mindenki magára hagyta
- Újabb kampány indul a füstmentes életmódért
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


