A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
2019 is munkaerőhiánnyal indult a boltos világban: a létszám alig változott. A legnagyobb gond jelenleg a fluktuáció. Pedig emelkedtek bérek. Jelenleg a Dunántúlon pontosan annyian dolgoznak a boltokban, mint az ország túlsó felén.
A kiskereskedelmi vállalkozások álláshirdetéseinek száma nem sokat változott az elmúlt időszakban, hiába ért véget a karácsonyi roham és esett alacsonyabb szintre a januári forgalom a megelőző decemberihez képest. A munkaadók igyekeznek begyűjteni minél több jelentkezőt, hiszen a dolgozók között nagy a fluktuáció, akár már pár ezer forintért is odébb állnak - olvasható a blokkk.com elemzésében.
A statisztika szerint 2019 januárjában alig változott a létszám a boltokban, a nagyobb, négy főnél többet foglalkoztató vállalkozások körében. A képhez hozzátartozik, hogy a 130 ezer kiskereskedelmi értékesítőhelyből 70 ezer olyan, ahol a vállalkozásnak, vagy a vállalkozónak csak egy boltja van, így ezek, a boltos kisvállalkozások jelentős része már nincs benne ebben a statisztikai körben.
A láncok értelemszerűen jobban fizetnek, így, ha náluk alig mocorog a létszám, és továbbra is keresik a boltos dolgozókat, akkor feltehetően az ágazat összes szereplőjére igaz az állítás. A valós képhez az is hozzátartozik, hogy ez a munkaügyi statisztika csak az alkalmazottakat tartalmazza, így a kölcsönzött, vagy a diákmunkaerő nincs már benne. Az irányzatok azért kiolvashatók belőle, 2019-től pedig az adatok pontosságához sem férhet sok kétség, mivel az adóhatóság adja azokat.
2019 januárjáról így az látható, hogy a boltos kiskereskedelemben az összlétszám nem változott, akár a januári, akár a decemberi, akár az éves átlagot nézve 2018-ban, az eltérés 1 százalékon belül mozog. A fizikai dolgozók, eladók, pénztárosok, árufeltöltők, raktárosok létszáma ebben a körben ugyan egy 3 százalékos növekedést mutat, de egyrészt ez a nagyobb vállalkozói kör, ahol volt hálózatfejlesztés is, boltszám növekedés is, ahova több ember kellett, viszont az eladókeresés nem lankadt náluk sem. A statisztika az összehasonlításban torzíthat, amire a KSH is felhívja a figyelmet, a módszertani váltások miatt.
bár vannak arra utaló jelek (például 2018 utolsó negyedévében a statisztika a teljes kereskedelemben kevesebb betöltetlen álláshelyet jelzett), hogy a korábbi feszültségek azért valamelyest enyhülhettek is egyes területeken.
A KSH vállalkozásoktól begyűjtött létszámadatainak feldolgozása 2018-tól változott: ennek lényege, hogy az évközi járulékbevallásokból becsült létszámokat is felhasználta becslésében. 2019-től a vállalkozások munkaügyi adatai a NAV adatbázisára épülnek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Budapesten dolgozik a legtöbb boltos
A 212 ezer kiskereskedelmi dolgozóból harmaduk, 69 ezer fő Budapesten dolgozik. Az eladók száma a fővárosban 48 ezer fő, előbbihez hasonló arány mellett.
Pest megyében a létszám 46 ezer fő, ezen belül az eladók létszáma 34 ezer. Így az ország közepén ügyködik a boltos dolgozók több mint fele. Ebben nem csak a lakosságszám, hanem a bejáró dolgozók tömege, az átutazók és az idegenforgalom is szerepet játszik, itt összpontosul a legnagyobb vásárlóerő.
Érdekes módon a Dunántúlon pontosan annyian dolgoznak a boltokban, összesen 48 ezer fő, ezen belül 35 ezer eladó, mint az Alföldön és az ország északi szegélyében.
Emelett pedig a bérek is elindultak felfelé az elmúlt 3 évben:
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








