A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Az Európai Bizottság koordinálásával 26 országban tartottak egyidejű, átfogó vizsgálatot az online kereskedelem területén az Európai Unió, illetve Norvégia és Izland nemzeti hatóságait is összefogó Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) tagjai, köztük a Gazdasági Versenyhivatal. Az átvilágítás feltárta, hogy a fogyasztó sokszor kap hiányos információt online vásárláskor az árakról és az árengedményekről.
Az Európai Bizottság koordinálásával 26 országban tartottak egyidejű, átfogó vizsgálatot. Ebben a hatóságok összesen 560 e-kereskedelmi honlapot elemeztek, melyek számos árut és szolgáltatást- például ruházatot és lábbelit, szoftvert vagy szórakoztató rendezvényekre szóló jegyeket - kínálnak. Az így készült jelentés legfontosabb megállapításai a következők voltak:
- A vizsgált weboldalak mintegy 60 százalékánál derült fény az uniós fogyasztóvédelmi szabályok be nem tartására, elsősorban az árakat és az akciós ajánlatokat tekintve.
- Az árengedményeket kínáló honlapok több mint 31 százalékának esetében gyanítható, hogy az akciós ajánlatok nem valódiak, vagy nem egyértelmű a kedvezményes ár kiszámításának módja.
- 211 weboldalon a fizetéskor összesített végső ár magasabb volt, mint az eredetileg kínált ár.
- A kereskedők 39 százaléka nem nyújtott megfelelő tájékoztatást a kézbesítésről, a fizetési módokról, a foglalási díjakhoz vagy egyéb tényezőkhöz kapcsolódó, elkerülhetetlen többletköltségekről.
- Az ellenőrzött weboldalak 59 százaléka esetében szegték meg a kereskedők azon jogi kötelezettségüket, hogy az Európai Bizottság online vitarendezési platformja oldalára vezető, könnyen elérhető linket tüntessenek fel.
- A honlapok csaknem 30 százaléka esetében találtak szabálytalanságokat a fogyasztók elállási jogáról történő tájékoztatással összefüggésben.
Az érintett kereskedőkkel szemben szükség esetén az egyes nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok lépnek fel. A nemzetközi vizsgálatban részt vevő Gazdasági Versenyhivatal az átvilágítást követően fokozott figyelemre intette a fogyasztókat az online jegyvásárlásoknál. A hatóság egyúttal felszólította az online jegyértékesítéssel foglalkozó vállalkozásokat, hogy törekedjenek a fogyasztók számára érthető, átlátható és pontos tájékoztatásra az általuk kínált termékek és szolgáltatások díjaival, azok összetevőivel kapcsolatban. A Hivatal egyúttal számos olyan körülményt felsorolt közleményében, melyek - a vizsgálat tapasztalatai alapján - akadályozhatják a fogyasztók tájékozott döntéshozatalának folyamatát az online vásárlások során.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök
- Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot
- Az iráni elnök egyelőre nem köti Izraelhez a hajnali akciót
- Lázár János döntött: szétrobbantották a MÁV központját
- Kiderült, mikor indul az új otthonfelújítási program
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben