A Linkedinen jelentették be az örömhírt, hogy a Time Out Market, a világ számos nagyvárosában már bizonyított gasztro piac hamarosan megérkezik Magyarországra.
Egy közel 4000 vendéglátással foglalkozó cég körében végzett kutatásban keresték a választ arra, mennyire környezettudatosak a vendégek, a vendéglátóhelyek, illetve, hogy a cégek hogyan kezelik az otthonról hozott elviteles dobozokat. A kutatás azzal a céllal készült, hogy felhívják a figyelmet arra: az egyszer használatos műanyagok lecseréléséhez milyen lépésekre van még szükség a törvényhozás, a cégek és a vevők részéről.
A kutatás igazolja, hogy a vendégek alacsony számban hoznak otthonról elviteles dobozt. A vendéglátóhelyek ezeket ugyan elfogadják, de az éttermek több, mint harmada ezzel figyelmen kívül hagyja a jelenlegi jogszabályi rendelkezést, a vendégek igényeinek előtérbe helyezése miatt. A megkérdezett vendéglátósok, akik napi kapcsolatban állnak vendégeikkel úgy gondolják, hogy a környezetbarát csomagolásért a vendégek nem áldoznának többletköltséget - ismertette az Interpack Kft.
Az otthonról hozott dobozok kérdése
A vásárlóközönséget gyakran bíztatják arra, hogy a műanyag hulladék csökkentése érdekében otthonról vigyenek ételszállításra alkalmas dobozokat. Az otthonról hozott dobozok elfogadását viszont a magyarországi élelmiszer-higiéniáról szóló, valamint a vendéglátóipari termékek előállításának és forgalomba hozatalának élelmiszerbiztonsági feltételeiről szóló 62/2011. (VI. 30.) VM rendelet szigorúan szabályozza. Élelmiszerbiztonsági szempontból nem fogadható el ugyanis, hogy a fogyasztók által, ismeretlen körülmények között elmosogatott, szállítás közben az utcán, közlekedési eszközön stb. szennyeződött ételhordó edények bekerüljenek a tiszta konyhatérbe, tálalótérbe.
A kutatás rámutat arra, hogy a vendégek kis számban hoznak dobozt otthonról. A vendéglátóhelyek 58%-a egyáltalán nem találkozik otthonról hozott dobozzal, 42%-uknál pedig átlagosan 10 vendégből 1 fő hoz magával valamilyen ételhordót.
Mosogatni kötelező!
A szigorú szabályozás ellenére a vendégek saját edényeinek használatára megoldás lehet, ha a hozott edényen a vendéglátóhely a tálalótéren kívül fertőtlenítőszeres mosogatást végez. Arra a kérdésre, hogy a vendéglátóhelyek elfogadnak-e otthonról hozott dobozt a válaszadók 41 százaléka válaszolt igennel Az is kiderült, hogy az elfogadókból csupán 4 százalék végzi el a fertőtlenítő mosogatást saját bevallása szerint. Összességében a vendéglátóhelyek negyede nyilatkozott úgy, hogy higiéniai okokból vagy át sem veszi az otthonról érkező edényeket vagy elmossa azokat, vagyis valamilyen módon igyekszik eleget tenni a szabályozásnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mennyire fontos a környezetvédelem?
A kutatás arra is kereste a választ, hogy a vendéglátóhelyek mennyire törekednek környezetbarát csomagolás bevezetésére. A vendéglátóhelyek 41%-a jelenleg nem tart semmilyen lebomló, újrahasznosítható csomagolóeszközt. 47%-uk részben használ (ez lehet pl. papírpohár), 12% pedig kizárólag ilyen termékekbe csomagol. Ez utóbbi kategóriába leginkább a pizzériák (pizzásdoboz), talponállók (papírtálca), kávézók (papírpohár) tartozhatnak.
A kérdőív arra is rákérdezett, hogy a vendégek hajlandók lennének-e többet fizetni, ha az ételek környezetbarát elviteles dobozba kerülnének. A válaszadók csak 12%-a nyilatkozott úgy, hogy a vendégeik megfizetnék a környezetbarát csomagolással járó többletköltséget, de a statisztika azt is megmutatja, hogy a vendégek kétharmada ezt nem tenné meg.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését