Napi kiszállítási limitet vezetett be webshopjában az IKEA

Napi kiszállítási limitet vezetett be webshopjában az IKEA

2018. november 27. 13:30

Napi kiszállítási limitet vezetett be az online leadott rendeléseknél az IKEA - tudta meg a Pénzcentrum. A rendszer már hónapok óta így működik, a napi párszázas kvóta azonban már most kevésnek tűnik.

Egy olvasónk arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy napi limitet vezetett be az online leadott rendeléseknél az IKEA. Mint írta, "az elmúlt napokban kétszer is abba futottam bele délután az Ikea webshopjában, hogy nem tudtam leadni a megrendelésemet, mert a napi limit átlépése miatt arra a napra már nincs házhozszállítás." A pirossal szedett hibaüzenetnél arra kérték olvasónkat, hogy próbálkozzon egy másik napon.

Az eset kapcsán kíváncsiak lettünk, mégis mekkora ez a napi limit, illetve mi húzódik meg a lépés hátterében: a számos szektorra jellemző, így a gépjárművezetőknél is tapasztalt munkaerőhiány; az ünnepi hajrá megnövekedett rendelési volumene; az IKEA nemrég bevezetett akciós házhozszállítása miatti túlrendelés? Megkeresésünkre az IKEA Magyarország elárulta, "az IKEA csomagküldési szolgáltatását idén szeptemberben vezete be, segítségével egy meghatározott méretű, 30 kg alatti csomagot a lakberendezési vállalat az ország egész területén belül 1490 forintért szállít ki." Hozzátették:

A rendelések számában van limit, ami prászáz rendelés naponta, ez már az utóbbi hónapokban így van. Ennek oka, hogy a vásárlókat a lehető legmegfelelőbben szolgáljuk ki és a rendeléseknek eleget tudjunk tenni. A lakberendezési termékek és a kedvező áru online rendelés iránt egyre növekszik az igény, így az IKEA szeretné kielégíteni vásárlói elvárásait ezen a területen is.

Tehát a limit már régóta létezik, és bár nem túl magas a kvóta, bevezetésének indoka érthető. Az viszont kérdés, hogy a limit napi átlépése esetén miért nem rögzítik a megrendelést a következő napra, miért a vásárlónak kell újra és újra bepróbálkoznia a rendelés sikeres leadásáig. Jó hír azonban, hogy az áruházlánc tájékoztatása szerint már dolgoznak a limit növelésén, és online szolgáltatásaik fejlesztésén is, ezek időpontjáról azonban nincs információnk.

A limit növelése tervben van a közeljövőben, amennyiben már sikerült optimalizálni a folyamatainkat, mivel nem szeretnénk beleesni abba a hibába, hogy a minőség helyett a mennyiségre koncentrálunk. Fontos, hogy 75 év értékesítési tapasztalattal rendelkezik az IKEA, azonban ez főként az áruházakra koncentrálódott, online szolgáltatásainkat alig egy éve vezettük be, a folyamataink átalakításának elején járunk. Annak érdekében, hogy a vásárlók elégedettek legyenek folyamatosan fejlesztünk, gyűjtjük a visszajelzéseket

- írta a Pénzcentrum megkeresésére az IKEA Magyarország.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. július 27. kedd
Olga, Liliána
30. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. július 27. 15:15