A kiskereskedelmi ágazatban zajló átalakulás során a nagy utcai márkák, mint az IKEA többé nem csupán termékeket kínálnak, hanem élményeket is nyújtanak.
2019-től az IKEA visszaadja az áruházaiban elköltött pénzünket az ott vásárolt, használt bútorainkért cserébe - értesült a Pénzcentrum. A kezdeményezés nem véletlen, hiszen Magyarországon komoly piaca van a használt lakberendezési termékeknek.
Az IKEA is meglátta a lehetőséget használt bútoraiban, a Pénzcentrum megtudta, hogy hamarosan visszaveszi megunt, elromlott, már használhatatlanná vált termékeit. A Second life for furniture elnevezésű kampány lényege, hogy
- tudta meg a Pénzcentrum az IKEA Magyarországtól. "A kampány fontossága egyértelmű: még több ember számára lesznek elérhetők termékek. A kezdeményezés tükrözi a svéd lakberendezési vállalat hosszútávú fenntarthatósági céljait és elköteleződését amellett, hogy 2030-ig 100% körkörös működésű lesz. Az egyik legfontosabb lépés abban, hogy az IKEA még fenntarthatóbbá tegye működését az, hogy egy adott termék élettartamát meghosszabbítsa."
A vállalat eddig Csehországban és Szlovákiában tesztelte és mérte fel a vásárlók reakícióit, Magyarországra valószínűleg 2019-ben fogja az IKEA teszt jelleggel bevezetni a programot - jelenleg a hatástanulmányok elemzése zajlik. Az előzetes számítások szerint az új módszerrel évi 13,5 millió bútort tudnak majd megmenteni világszerte.
Térdig gázolunk a szemétben
Az IKEA kezdeményezése Ausztráliából indult el: A World Economic Forum cikke szerint az ausztrál lakosok fele dobott ki a tavalyi évben bútort, mert képtelenek voltak megjavítani: azt sem tudták, hogyan fogjanak neki. Egyszerűbbnek tűnt újat venni helyette, - holott ezzel sokat ártunk a bolygónkak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kezdeményezés fenntarthatóság mellett azzal is indokolható, hogy a svéd bútoróriás használt termékeinek hazánkban például óriási a piaca: a Jófogáson a bútor kategória a teljes hirdetésállomány öt százalékát teszi ki - tudtuk meg tavaly Oláh Alexandrától, a Jófogás marketingigazgatójától. De tengernyi Facebook csoportra is bukkanhat, aki olcsó használt kanapéra vágyik.
Amikor nemrégiben összehasonlítottuk az áruházakból vásárolt új és az interneten böngészett használt termékek árát, arra jutottunk, hogy nagyjából fele annyiért juthatunk hozzá használt bútorokhoz. Persze ez időt és energiát igényel, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb használt árut némi szépséghibával hirdetik, de még így is megéri.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét másfél milliárd forint felett a tankerületek adóssága
- Szállodafoglalási roham indult 2025-re Rómában, nyomós oka van
- Újabb ország utcai versenyével bővülhetne a Forma-1-es versenynaptár
- Magyarország lett a kínai vállalati beruházások első számú európai célpontja
- Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának