12 °C Budapest
Hibás a termék? Elégedetlen vagy az otthoni nettel? Ne hagyd, hogy átverjenek

Hibás a termék? Elégedetlen vagy az otthoni nettel? Ne hagyd, hogy átverjenek

2018. április 28. 10:02

Nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, és gyengült a kereskedők iránti bizalom az idei első negyedévben a korábbi negyedévekhez képest. A legtöbnb panaszt élelmiszerekkel kapcsolatban tették, viszont a legtöbb fogyasztó még mindig nincs tisztában a jogaival.

Második éve ad számot a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól a CP Contact által kidolgozott Fogyasztóvédelmi Index. A fogyasztóvédelmi tanácsadó cég a Nielsennel közösen, 800 fős reprezentatív mintán hajtja végre közös kutatását, melynek negyedévente közzétett eredményei kiterjednek az aktuális fogyasztói bizalomra, reklamációs számarányokra, valamint a fogyasztói ismeretszintre egyaránt.

A Fogyasztóvédelmi Index első negyedéves adatai szerint egy éven belül valamilyen termékkel szemben a válaszadó fogyasztók 22 százaléka, míg valamilyen szolgáltatással szemben 18 százalékuk fogalmazott meg panaszt.

Míg a termékekkel szembeni kifogások aránya változatlan maradt, 2 százalékponttal nőtt a a szolgáltatásokkal szemben panaszt tevők aránya. A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van (a panaszosok 34 százalékának ezzel a termékkörrel volt problémája), ezt követik a cipők (26%), illetve a ruházati termékek (18%).

Mivel a karácsonyi időszakban lel gazdára a fogyasztási cikkek közel 40 százaléka, az első negyedévekben trendszerűen növekedni szokott a termékpanaszok aránya, ezt azonban ezúttal ellensúlyozni tudta az a tény, hogy az élelmiszerekre vonatkozó panaszok aránya viszont folyamatos csökkenést mutatott.  A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben az internetszolgáltatásokkal voltak elégedetlenek (34%), ezt követték a televíziós (19%), valamint a telefonos (17%) szolgáltatások.

A fogyasztói tájékozottság szintje ismét a korábbinál alacsonyabb értéket mutatott az év első három hónapjában. Ennek mérésére az egyik leginkább alkalmas mutatószám a szavatossági idő megfelelő ismerete. Tekintettel arra, hogy az élelmiszerek után a cipők kapcsán érkezik a legtöbb fogyasztói panasz, a tájékozottság jelzésére a cipőkhöz kapcsolódó szavatossági idő (2 év) helyes említésének aránya kézenfekvő mutatószám. A kérdésre helyesen válaszolók aránya 2018 első negyedévében 6,0 százalék volt, ami 1 százalékponttal alatta marad az előző negyedévben mért 7,0 százalékos mértéknek.

Nem az itt tapasztalt 1-2 százalékon belül maradó ingadozás a lényeg, hanem az, hogy egy olyan fontos témában, mint a vásárlói jogok, a reklamáció lehetősége, a több mint öt éve változatlan szabályozás főbb elemeit sem ismeri a lakosság túlnyomó része

- magyarázza Siklósi Máté, a CP Contact ügyvezető partnere, aki elmondta, a kutatás számos, az uniós vásárlói jogokra vonatkozó kérdésére adott válaszok minősége egyöntetűen arra mutat, hogy mind a kereskedelmi szervezetek, mind kormányzat részéről célszerű lenne a közeljövőben átfogó kampányokkal javítani a fogyasztók tudásszintjét.

Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!

Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)

A kereskedőkkel szemben tanúsított fogyasztói bizalom jelenleg éves minimumán áll. A válaszadók többsége félrevezetésként értékeli, ha a kereskedő vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt. A bizalmatlan vásárlók aránya 2018 első negyedévében 53,3 százalék volt, 3,6 százalékponttal több, mint negyedévvel korábban.

 

 

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 13. csütörtök
Szervác, Imola
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 12. 21:06