A Gilan Trading Kft által forgalmazott Kalifa fügekoszorú 200 g termék egyes tételei visszahívásra kerültek, mert érzékszervileg kifogásolhatóak.
A fogyasztói szokások átalakulásával egyre nagyobb hangsúlyt kap az élelmiszeriparon belül a fast food, de nem a klasszikus értelemben vett mekis gyorskaja, hanem az úgynevezett kényelmi ételek (az angolból átvett convenience alapján), amikbe az olyan egykezes harapnivalók tartoznak, mint a street food vagy a benzinkutak és élelmiszerláncok pultjain megtalálható szendvicsek. Utóbbiban akkora potenciál van, hogy az egyik legnagyobb kereskedelmi lánc saját szendvics- és salátaüzemet nyitott Magyarországon.
A street food forradalom is jól mutatja, hogy bár a felgyorsult életvitel nem mindig teszi lehetővé, hogy asztalnál ülve, többfogásos ebéddel csillapítsuk éhségünket, azért már egy parizeres zsemlével sem érjük be. A gyorskaja ma már nem feltétlenül a mekit jelenti, sőt, a fogyasztók attól függetlenül, hogy nem szánnak sok időt az étkezésre, megvan az igényük a tartalmas és egészséges ételekre. Ezt az igényt már az élelmiszerláncok is felfedezték, és nem csak a különböző szendvicsek és saláták jelentek meg kínálatukban, de a készételek is.
Egy munkahelyi étkezési szokásokat vizsgáló reprezentatív felmérés szerint a dolgozók 63 százaléka - saját bevallás alapján - az átlagnál nagyobb hangsúlyt fektet az egészséges táplálkozásra, legalább ugyanennyien tanulmányozzák át az élelmiszerek címkéit, 69 százalék pedig nemcsak figyel az elfogyasztott mennyiségre, hanem többet is hajlandó fizetni az egészségesebb táplálékért.
"A fogyasztói igények változásával az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet az olyan élelmiszerek iránt, amelyek gyors, ugyanakkor minőségi, tartalmas étkezést jelentenek a rohanó hétköznapokon. A SPAR áruházaiban eddig is megtalálhatók voltak a minőségi alapanyagokból készült szendvicsek és saláták, de vásárlóink szélesebb körű kiszolgálása érdekében úgy döntöttünk, hogy a jövőben ezeket a termékeket egy új, korszerű üzemegységben állítjuk össze" - mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője a cég üllői szendvics - és salátaüzemének megnyitóján, szerdán.
Az üzemben kezdetben naponta 4 tonna majonézes salátát és több mint 20 ezer szendvicset készítenek majd, amelyek szeptemberig az ország összes Spar egységében elérhetővé válnak. Az üzletek bekapcsolása az ellátási láncba április 4-ével indul és folyamatos lesz. Az üzem 50 főt foglalkoztat majd, de a kereslet várható növekedésével ezt a szám a duplájára is nőhet pár év alatt. A SPAR az enjoy. márkanév alatt a szendvicsek és saláták mellett további termékek bevezetését tervezi, mint a salátaöntetek, a hűtött levesek, italok és tortaszeletek, húskészítmények, sushik, illetve a probiotikus joghurtitalok, de tervezik a gluténmentes szendvicsek készítését is.
A gépsorról percenként 50 szendvics kerül le, ami egyébként csak a folyamat egy részét automatizálja, továbbra is szükség van emberi kéz beavatkozására is. A szendvicsekbe kerülő húst a vállalat saját húsüzeméből szállítja, a zöldségeket helyi termelőktől szerzik be.
Válasz a munkaerőhiányra
Bár a szendvicsek és készételek eddig is megtalálhatóak voltak a konszern európai üzleteiben - ahogy az élelmiszerláncok többségénél is - azonban a lényegi különbség, hogy a Spar nem beszállítóktól szerzi be, hanem maga készítette ezeket.
- mondta el a Pénzcentrumnak Horváth Ferenc, a REGNUM Húsüzem és a most megnyitott, SPAR enjoy. convenience üzem élelmiszeripari cégvezetője.
Ugyanez a tendencia egyébként a készételekre is igaz, kérdésünkre Horváth megerősítette, hogy ez a következő központosítandó terület, ugyanis szakképestett szakácsot találni még nagyobb kihívás, mint szendvicskészítőt. "A következő lépés lenne, egy olyan egységgel kibővíteni a mostanit, ahol majd készételeket állítunk elő, hiszen az említett problémák ott is fennállnak, csak ahogy a szendvicsek esetében, sőt, munkaerő szempontjából még kiélezettebb a helyzet, de egyelőre ezek a tervek még csak ötlet szintjén léteznek" - utalt a későbbi fejlesztési lehetőségekre Horváth.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Varga Mihály elárulta, mennyivel tartozik az államnak a főváros
- Jókorát drágult a bárány
- Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál
- Ébredezik a turizmus is
- Szeged–Veszprém a BL-ben: Kárpáti Krisztián szerint csak a pillanatnyi forma fog dönteni
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére