Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Több mint 3,1 millió vásárlója volt tavaly az IKEA áruházaknak, ők egyenként átlagosan 18 300 forintot költöttek. A 2017-es árbevétel 61 milliárd forint volt, ez pedig 14 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A bútoróriás trójai falova pedig a konhya volt. Mindezek mellett az áruház újrakalibrálja a 2018-ban indult online rendelés és házhozszállítás díjszabást, aminek okán jelentős csökkenést helyeztek killátásba. Ráadásul csomagküldő szolgáltatás bevezetését is tervezik még az idén, ami azt jelenti, hogy a kisméretű csomagok házhozszállítása is kedvező áron válik majd elérhetővé - hangzott el az IKEA ma reggeli évértékelő sajtótájékoztatóján, melyet a Pénzcentrum élőben közvetített.
A magyarországi IKEA áruházak 61 milliárd forintos árbevételt értek el 2017-ben. Ez 14 százalékkal több, mint 2016-ban volt. Tavaly az áruházaknak 5,5 millió látogatója és 3,1 millió vásárlója volt. Utóbbiak fejenként 18 300 forintot költöttek.
Olcsóbb lesz a vidéki kiszállítás
A 2018-ban indult online vásárlás lehetősége nagy előrelépés a vidéki fogyasztók felé. Ezzel együtt a meghatározott minimum 7 990 forintos postaköltség igen magasnak számít, különösen a rendkívül árérzékeny magyar vásárlók számára. Éppen ezért
- mondta el Varga-Nagy Eszter, az IKEA Magyarország PR vezetője, az IKEA csütörtök reggeli évértékelő sajtótájékoztatóján. A kilátásba helyezett jelentős szállítási díjszabás csökkentése mellett az IKEA egy új csomagküldő szolgáltatás bevezetését is tervezi az idén. Ennek a lényege az lesz, hogy kisebb, 60x60-s vagy 120-as csomagot lehet majd házhoz rendelni, azaz minden olyan terméket, ami ekkora dobozokba belefér.
- mondta el Szabó Ágnes, az IKEA soroksári áruházának vezetője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezt rendelték online a vásárlók
Az elmúlt egy hónap online vásárlási adataiból (935 vásárlás) az is kiderült, hogy a személyes vásárlás konyha mániája helyett inkább a nappali ülőbútorok és a különböző hálószobai kiegészítők játszották a főszerepet. Egy átlagos online rendelésre költött összeg egyébként 151 190 forint volt ebben az időszakban.
A magyarok szívéhez a hasukon át vezet az út
- mondta el Marek Feltl, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. Ez azt jelenti, hogy a magyar vásárló, ha elégedett a konyhával, akkor szívesen tér be újra az áruházakba és vásárol mást is. A magyarországi IKEA-ban egy nap átlagosan 38 új konyhát vásároltak, összesen 8,5 milliárd forint értékben 2017-ben. Emellett a legnépszerűbb termékek többségei is konyhai eszköz volt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








