A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Az elmúlt egy hétben két népszerű terméket is teszteltek Magyarországon. Egyikben a párizsik, míg másikban a málnaszörpök játszották a főszerepet. Előbbiek közül egy termék víztartalma haladta meg a megengedett szintet, így párizsiként nem árulható, míg utóbbi termékei között 4 olyan is megtalálható volt, ami még csak véletlenül sem látott málnát, mondjuk ez legalább fel volt tüntetve. A termékkategóriák népszerűségén felbuzdulva megnéztük, hogy ezen a héten a nagy áruházláncok milyen akciókkal várják vásárlóikat párizsik, felvágottak, illetve szörpök, üdítők terén.
Egy héten belül két élelmiszer tesztről is beszámolt a Pénzcentrum. Az egyik ezek közül egy párizsi teszt, míg a másik egy málnaszörp teszt volt. Előbbi keretei között összesen 30 sertés párizsit vizsgáltak a NÉBIH munkatársai. Fontos tudni, hogy idehaza a Magyar Élelmiszerkönyv előírása szerint sertés párizsinak csak az az élelmiszer nevezhető, amelynek pl. 51 százalékos hústartalmának 70 százaléka sertésből származik. Az analitikai vizsgálatok során az egyik osztrák "wellness" megnevezésű párizsi fennakadt a rostán, ugyanis annak a víztartalma jelentősen meghaladta az előírt értéket. A többi készítmény élelmiszerbiztonságilag rendben volt.
A szupermarketben és bioboltokban kapható málnaszörpöket a csomagoláson szereplő információk alapján értékelték. Figyelembe vették a szörpök gyümölcs és ezen belül málnatartalmát; a termék esetleges kockázatot jelentő összetevőit (pl. édesítők, tartósítók, színezékek), a termék gyártásának helyét, visszaváltható csomagolását, illetve, hogy rendelkezik-e bio minősítéssel. A tesztet a Tudatos Vásárlók Egyesülete végezte.
A vizsgált italok között 4 olyan termék is volt, ami málnát sohasem látott, de ez legalább fel is volt tűntetve. Nem meglepő módon ez a négy termék kapta a legkevesebb pontot a listán. A 27 vizsgált termékből 4 kivételével mindegyik tartalmazott színezéket, és volt, amelyikben találtak ciklamátot, aszpertámot, melyekkel kapcsolatban már merültek fel egészségügyi kockázatot, bár ezek nem egyértelműen bizonyítottak. A terméktesztek ismertében lássuk, milyen akciókkal várják az áruházak vásárlóikat az érintett termékkategóriák kapcsán.
Spar
A Sparban a Wiesbauer borjú párizsi 10 dekája 139 forint, míg ugyanezen márkából a túra felvágott 289 helyett 199-be kerül. A Zala felvágottból 10 deka 119 forintba, míg a Zimbo bécsi felvágottból 129-be kerül ugyanennyi, most 41 százalékkal olcsóbban. A Gyulai májas is akciós, 10 dkg 99 forintba kerül, a Pick viaszos borjúmájas pedig 179-be. A Spar sonka ára 149, a Regnum prágai sonka pedig 269 forintba kerül. Szörpöt ezen a héten az áruház akciós újságjában nem találtunk, de például a Márka szénsavas üdítő 179 forint, a Schweppes 289, míg a Cappy gyümölcsital, - nektár 269 forintba kerül.
KATT: Ennél is több akcióért fusd át a Spar eheti akciós kiadványát!
Lidl
A Lidl akciós kiadványában párizsira nem bukkantunk, viszont a Dulano sertéssonka 26 százalékkal olcsóbb, így 479 forintba kerül. A Pikok szeletelt paprikás 209 forintba, míg a nemespenészes szalámi 1 199-be kerül. Ugyanezen márka morva sonkájának 10 dekája 229 forintba kerül, míg a Dulano mini pulykamájasa 249 forint. Szörp akciót ebben az áruházban sem találtunk, viszont a Solevita préselt gyümölcsleveit 349 és 429 forintért szerezhetjük be, íztől függően.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
KATT: A Lidl további akcióiért nézd meg a diszkont legújabb akciós újságját!
Auchan
Az Auchanban találtunk akciós szörpöt, mégpedig a Piroska termékeit, többféle ízben 595 forint helyett 449 forintért landolhatnak a kosárban. A Zimbo marhapárizsi 219-be, a Premier sült sonka 10 dekája 189-be, míg a Finonimo matador szalámi 219 forintba kerül. A natúr Gyulai májas 285 forintba, a Régimódi házikolbász pedig 229 forintért várja a vásárlókat.
KATT: Ennél is több akcióért lapozd át az Auchan 5. heti akciós kiadványát!
Aldi
Az Aldiban az Olasz felvágott 199 forint helyett 149-be, míg az Ínyenc sonka 21 százalékkal olcsóbban 549-be kerül. A Zöldséges vagy sajtos baromfipárizsi 279-be, a Csemege vagy paprikás rúd pedig 999 forintba kerül. A Dán szalámit pedig 299 helyett 219 forintért lehet beszerezni.
KATT: Még több akciós ajánlatért nézd meg az Aldi 5. heti akciós kiadványát!
Tesco
A Tescóban 10 deka, Família harmónia rúd 219 forintba kerül, míg egy csomag Herz Gála sonka vagy karaj 359-be kerül. A Pulykapárizsi darabja 499-be, az Efef pulyka- vagy csirkeszendvics csemege csomagja 239 forintért vándorolhat a kosárba. A Szigeti sonka kilója 1 249 forint, a Sága tavaszi pulykaroládból 10 dkg 129-be, míg a Gyulai gluténmentes vagy majorannás májasa 249 forintot kóstál. Akciós szörpöt a Tescóban sem találtunk, de a Bravo gyümölcsitala 299 forintba, a Cappy zöldkupakos gyümölcsital vagy nektár 289-be, míg az összes Rauch My Tea icetea 20 százalékkal olcsóbban várakozik az áruház polcain.
KATT: További Tescós akciókért nézd át az áruház eheti akciós kiadványát!
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml