A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.
A vásárlás során a pénztárnál szinte mindig elhangzik a készpénzzel vagy kártyával kérdés. Számos helyen azonban még nem adott a lehetőség a kártyás fizetésre. Kérdés, hogy az átlag fogyasztó egyáltalán igényli-e ezt a fizetési formát és ha igen, akkor már a reggeli kiflit vagy csak a nagyobb értékű vásárlásait egyenlíti ki a plasztikkal.
A vásárlás során a pénztárnál szinte mindig elhangzik a készpénzzel vagy kártyával kérdés. Számos helyen azonban még nem adott a lehetőség a kártyás fizetésre. Kérdés, hogy az átlag fogyasztó egyáltalán igényli-e ezt a fizetési formát és ha igen, akkor már a reggeli kiflit vagy csak a nagyobb értékű vásárlásait egyenlíti ki a plasztikkal. Az OTP Bank a szeretlekmagyarorszag.hu portál szerkesztőségével közösen részletesebben is körüljárta a kérdést.
A több mint 1500 olvasó megkérdezésével készült online felmérés, többek között arra kereste a választ, hogy a megkérdezettek kártyával vagy készpénzzel szeretnek inkább vásárolni, mekkora összegű tranzakciókra használják a kártyájukat. Az is kérdés volt, hogy hányszor ütköztek akadályba, amikor kártyával fizettek volna.
A nem reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a válaszadók több mint 77 százaléka előnyben részesíti a kártyás fizetést, és mindössze 11 százalékuknak nem számít, mivel fizet. A kártyás fizetés gyakoriságával kapcsolatban az olvasók több mint fele (54%) válaszolta azt, hogy szinte mindig kártyával fizet, és mindössze 2 százalékuk jelölte meg, hogy sosem fizet bankkártyával. Ha pedig bankkártya, a felmérés arra a kérdésre is kereste a választ, hogy milyen jellegű vásárlásokra használják azt. Kiderült, hogy a válaszadók több mint fele (53%) még a legkisebb összegű tételeket is kártyával fizeti ki, míg 4 százalékuk jelölte azt, hogy csakis online vásárlások során nyúl a kártyájához.
Felmerül a kérdés, hogy megtehetjük-e ezt mindenhol?
Az online felmérés azt mutatja, hogy bár évről évre javul a helyzet, a megkérdezettek több mint háromnegyedével (87%) már többször előfordult, hogy nem tudott kártyával fizetni. Ha pedig nem lehet kártyával fizetni, akkor a válaszadók közel harmada keres egy ATM-et, míg közel ötödük (15%) inkább sosem tér vissza az üzletbe.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Annak kapcsán, hogy miért is szeretnek kártyával fizetni, a válaszadók többsége a gyors, egyszerű, biztonságos jelzőket jelölték meg az elsők között, de szempont a nyomon követhetőség is.
Látható, hogy igény lenne a kártyás fizetési lehetőségre, ám erre nincs mindenhol lehetőség. Ezt alátámasztani látszik egy kicsi, de annál aktívabb csoport, amelynek tagjai az egyik közösségi oldalon szerveződtek, és azt szeretnék elérni, hogy végre minden magyar üzletben elérhetővé váljon a kártyás fizetés lehetősége.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”