28 °C Budapest
Nem sajnálják a pénzt: ez a magyar háziasszonyok kedvenc mosószere

Nem sajnálják a pénzt: ez a magyar háziasszonyok kedvenc mosószere

2017. szeptember 20. 12:01

Nem a mosáson spórolnak a magyar háziasszonyok: 40 milliárdot költöttek mosószerrel, és 20 milliárdot öblítőre.

Ha mosásról van szó, nem sajnálják a pénzt a magyar háziasszonyok - ez derül ki a Nielsen felméréséből. Ugyanakkor a mosószerek kiskereskedelmi forgalma átlag alatti, míg az öblítőké átlag feletti növekedést mutatott a hazai kiskereskedelemben 2016. augusztus és 2017. július között, az ezt megelőző tizenkét hónappal történő összevetésben. Mosószerekből mennyiségben stagnált a piac, értékben pedig 7 százalékkal több fogyott, 40 milliárd forintot meghaladó összegben, míg öblítőből mennyiségben 7 százalékkal, értékben pedig 6 százalékkal többet adtak el. Ez utóbbira húszmilliárd forint ment el a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint.

A mosószer vezet, az öblítő a harmadik legkelendőbb háztartási vegyi áru kategória.

Az adatokból kiderül, hogy a mosószerek közül a folyékony gél és a por állagú mosószerekből fogy a legtöbb: az előbbiből több mint 33 millió liter, míg az utóbbi, ún. hagyományos mosóporból pedig közel húszmillió kilónyi fogyott. A por alapú mosószerek népszerűsége jellemzően csökken. Ugyanakkor nagyon jönnek föl a mosókapszulák: ezek piaca értékben meghaladja a hétmilliárd forintot, ez 8 százalékos növekedés az előző évi azonos időszakhoz képest.

A magyarok nyitottak az innovációra, ha a mosásról van szó: az újdonságnak számító mosókendők piaca mennyiségben 32 százalékkal nőtt. A sajátmárkás mosószerekből kevesebb fogyott a tizenkéthavi összevetésben, a teljes kategória mintegy 8 százaléka az övék.

A mosógépbe kukkantva megtudhatjuk azt is, hogy a színes ruhákra specializálódott mosószer a nagy favorit, az értékesítések valamivel több mint felét a színekre áldozzuk. Ugyanakkor a kimondottan fehér vagy fekete mosásokra kifejlesztett termékek iránt is mind nagyobb a kereslet: a magyar fogyasztók tudatosan mosnak.

Szeretjük az illatos ruhákat: a vizsgált időszakban mennyiségben hét százalékkal többet, közel negyvenmillió liter öblítőt locsoltunk ruháinkra, ez értékben hat százalékos növekedés. Jellemzően a közepes, 1 és 2 liter közötti kiszerelésekre voksolunk. Az öblítők esetében is a márkákat preferáljuk, hiszen a teljes kategóriából mindössze hat százalékot visznek el a sajátmárkás termékek.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A mosószer régóta vezeti a háztartási vegyi áruk »slágerlistáját«, az öblítő pedig gyakran dobogós

 - mondta Rhorer Dávid, a a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője. "Azt tapasztaljuk, hogy a magyarokat kifejezetten érdeklik az újdonságok, fogékonyak a különféle innovációkra, így a színfogó kendőkre és mosókendőkre is." A színfogó kendők iránt egyre nagyobb a kereslet: mennyiségben egyötödével (22%) többet vásároltak belőle a hazai kiskereskedelemben, és értékben is kétszámjegyű növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

Ugyanakkor szívesen teszünk be mást is a dobba: a különféle mosószeradalékok forgalma mennyiségben közel negyedével nőtt. Ezek közül a legnépszerűbbek a folyékony és a tablettás adalékok. Mosás után is szeretjük megtartani a jó illatot: az illatpárnák több mint 100 milliós piaca nyolc százalékos mennyiségi növekedést mutat tizenkéthavi összevetésben, a megelőző hasonló időszakhoz képest.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 11. kedd
Ferenc
19. hét
Május 11.
Miskolc napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?