Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Némileg megnő a forgalom Valentin-nap környékén a hazai áruházláncokban, virágboltokban. Ilyenkor az édességek, virágok, plüss figurák és az alkoholos italok a legkeresettebbek. Ezekre azonban nem szánunk sokat, általában 1-2 ezer forint körül költünk. A vörös rózsa ára ellenben most az egekbe szökhet.
Az Auchanban a virágokból, ajándékokból és édességekből csaknem 5 százalékkal több fogy Valentin-nap közeledtével. Mivel idén február 14. hétköznapra esik, ezért a legtöbben vélhetően ezen a napon (kedden) fogják beszerezni az ajándékokat, de már a hétfő is egy erősebb nap lehet az áruházakban.
- tudta meg a Pénzcentrum a Tesco sajtóosztályától.
Az Tesco áruházaiban egyébként a normál februári napokhoz képest 2-3-szoros forgalmi felfutást tapasztalnak az ilyenkor népszerű termékkategóriákban.
Mik lesznek idén a legnépszerűbb ajándékok?
- válaszolta a Pénzcentrum megkeresésére az Aldi sajtóosztálya.
Az áruházakban ilyenkor jól fogynak a desszertek, szív alakú párnák, szívvel dekorált plüss figurák, bögrék, lufik. De sokan vásárolnak ilyenkor cukrászati termékeket és a ruházati termékek iránt is megnő ilyenkor a kereslet. A szív alakú, feliratos árukat inkább a fiatalok választják, míg az idősebb vásárlók a hagyományos desszerteket részesítik előnyben.
- válaszolta a Pénzcentrum megkeresésre az Auchan sajtóosztálya.
Méregdrága lehet a vörös rózsa
Évekkel ezelőtt, amikor hazánkba is berobbant a Valentin-nap még nagy forgalomnövekedést hozott a virágárusoknak, ma már vélhetően a sok helyettesítő terméknek köszönhetően ez már valamelyest visszaesett. De az egyik legnépszerűbb virág ilyenkor természetesen a vörös rózsa.
- mondta el a Pénzcentrumnak a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesülete (VVVMSZE).
A vörös rózsák mellett az olcsóbb tavaszi csokrok is népszerűek ilyenkor. Színekben azonban maradunk a vörös, piros, és rózsaszín virágoknál - ilyen lehet például a tulipán, vagy a frézia.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egy kisebb csokor azonban 2-3 ezer forintba is kerülhet, ezért a legtöbben, csak egy szál vörös rózsát vásárolnak. De sokan vannak, akik az egyszerűbb cserepes virágokat részesítik előnyben, mint például a krókusz vagy a jácint.
Milyen legyen a bonbon?
A legtöbb édességgyártó készül valamilyen Valentin-napi specialitással, vagy desszertkülönlegességgel, alkalmi csomagolással, kedvezményekkel, az édességek forgalomnövekedése ilyenkor mégsem számottevő. A két legnagyobb édességszezon hazánkban még mindig a karácsony és a húsvét. Érdekesség azonban, hogy Csehországban és Szlovákiában népszerűbb a Valentin-nap, ott ugyanis többet költenek szerelmes ajándékokra - tudtuk meg a Magyar Édességgyártók Szövetségétől.
- tették hozzá.
Ezeket a típusú édességeket egyébként a magyarok többsége más alkalmakkor is csak ajándékba vásárolja, ritka, hogy valaki saját fogyasztásra vásárolna díszdobozos édességet.
Egy korábban készített tanulmány szerint azok az emberek, akik a párjuknak nem félnek akciósan vagy éppen leértékelésen vásárolt csokit ajándékozni Valentin-napra, azok sokkal inkább közelebb érzik magukhoz a partnerüket, mert olyan terméket keresnek, amivel mind a ketten jól járnak - hiszen egy olcsóbb csoki megvásárlásával a "családi kasszában" is több pénz marad.
Több kísérletet is végeztek a témában, ha kíváncsi vagy az eredményekre, akkor kattints IDE.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








