Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
A baromfihúsnak és az éttermi szolgáltatásoknak is csökkent az áfája az év elején. A Pénzcentrum megkeresett néhány népszerű gyorsétterem-láncot, hogy mit éreznek majd a változásból a vendégek.
Idén január elsejétől a baromfihúsnak 5 százalékra csökkent az áfája, az éttermi szolgáltatásoknál pedig a helyben fogyasztott ételek után 18, az elvitelesek után pedig továbbra is 27 százalék adót fizetnek a vásárlók. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a legnépszerűbb gyorsétterem-láncok áraiban lesz-e változás az áfacsökkentések miatt.
A baromfihús áfájának csökkentése tőkehúsra vonatkozik, és ha friss, nyers húst vásárol a fogyasztó. Ha sült csirkét vásárol az ember, arra értelemszerűen már nem az 5, hanem a 27 százalékos áfa vonatkozik. Ettől függetlenül viszont dönthetne úgy a kereskedő, hogy az áfacsökkenésből keletkező hasznot továbbadja a vásárlójának, és ezáltal olcsóbban adja a terméket.
A feldolgozott húsokra is a magasabb áfakulcs vonatkozik, amiket a gyorséttermek többsége használ. Így ez nem indokolja, hogy a baromfihús áfája miatt csökkentsenek a gyorséttermek a fogyasztói árakon. Arról viszont nincs információ, hogy a gyorséttermek beszállítói az áfacsökkentés következtében olcsóbban, vagy ugyanolyan áron adják nekik a húspogácsákat.
Az éttermi szolgáltatások áfájának csökkentése is nehezíti az éttermek életét, mivel a változás csak a helyben fogyasztást érinti, de ez az értékesítésnek csak az egyik része a McDonald’s és a Burger King esetében is. A Meki a legnépszerűbb termékeinek csökkenti az árát.
- tudta meg a Pénzcentrum az étterem sajtósától.
A Burger King nem tesz különbséget az árazás között aszerint, hogy a vendég helyben fogyaszt, vagy inkább elviszi. Ez viszont nem jelenti, hogy a vásárlók nem éreznek majd semmit sem az áfacsökkentésből.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- tudtuk meg a sajtóosztálytól.
Jobb lesz a dolgozóknak?
A vendéglátás áfájának csökkentéséből tehát úgy profitálnak a vendégek, hogy az eddigieknél jóval nagyobb akciókat kapnak, főleg a legnépszerűbb termékeknél. Az adócsökkentéséből viszont nem csak a vendégek, de az étterem dolgozói is profitálhatnak. A Meki és a Burger is arról számolt be, hogy a munkavállalóik béreire és egyéb juttatásaira fordítják majd az így keletkező magasabb hasznot.
Megkerestük még a KFC-t is, mivel a marketing tevékenységük központi eleme, hogy hazai friss csirkéből dolgoznak, tehát nem feldolgozott húst vásárolnak. A cikkünk megjelenéséig viszont nem érkezett válasz az étteremtől.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








