Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Durva akcióval csábít palackozott bor vásárlására az Auchan, egyes boltjaikban már 279 forintért is vehetünk egy palackkal tájmegjelöléssel ellátott nedűt. A legtöbb áruház országszerte is ajánl feltűnően olcsó borokat, de vajon mennyibe kerül egy jó minőségű bor manapság?
Meghökkentő plakátkampánnyal csábítja a magyar borok szerelmeseit az Auchan: egyik budapesti egységükben jelenleg, 42 százalékos diszkonttal, 279 forintért mérik a mátrai olaszrizling palackját. Íme:
Ez azonban nem egyedülálló, több nagyobb áruházlánc országosan is ajánl kifejezetten olcsó borokat, sőt, akár külföldi bort is kaphatunk ezer forint alatt.
Az akciós újság alapján a legolcsóbban a Tescóban juthatunk borhoz, itt már 299 forintért is vehetünk egy palackot a nedűből, ráadásul két gyártó két-két borát választhatjuk. Itt egyébként valamivel drágábban további ajánlatokat is találunk, 500 forint alatt összesen 8 féle borból válogathatunk.
A második legolcsóbb palackkal a korábban említett Auchannál találkozhatunk, most mindössze 489 forintért vihetünk haza egy üveg bort.
A Spar akciójának keretében most palackonként 529 forintért vihetünk haza két üveg bort. Az ajánlat viszont csak akkor él, ha párosával vásárolunk a Báthory pincészet boraiból. Ha viszont így vásárolunk, akkor a szokásos árnál 12 százalékkal olcsóbban kaphatjuk meg a palackokat.
Kicsit kilóg a Lidl ajánlata a többi közül, náluk ugyanis olasz bort vihetünk haza a megszokottnál negyedével olcsóbban. A közép-olaszországi Abruzzo tartomány nedűje most 599 forintba kerül. Érdekes, hogy ez nagyjából kétszer annyi, mint a legolcsóbb Tesco ajánlata.
Hogy jön ki egy palack bor ennyiből?
Ugyan sok boltban kaphatunk olcsó borokat és az 500 forint alatti ajánlatok sem ritkák, azonban kérdéses, hogy ezek milyen minőségűek. Nagyjából egy kiló szőlőre van szükség egy palack borhoz, ráadásul a palackozás és a szállítási költségek sem elhanyagolhatók, nem is beszélve a borral foglalkozó munkaerő kifizetéséről. A marketing költségek is sokat jelenthetnek, egy áruházon keresztül értékesítve viszont ezen sokat spórolhat a pincészet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kereskedelmi egység persze ráteszi a saját hasznát, így pedig kérdéses, hogyan jöhet ki egy elfogadható minőségű palack bor 500 forintból vagy ennél kevesebből. Persze azt látni kell, hogy nagy mennyiségben előállítva sokat lehet spórolni a költségeken.
Az általános vélekedés egyébként az, hogy nagyjából ezer forint alatt (nem akciósan) nem lehet kihozni egy palack bort. A külföldi termékeknél ez a határ egyébként jellemzően eltérő, ez az egyes támogatási rendszereknek, terményhozamnak és munkaerő költségnek köszönhetők.
Az áruházaknak egyébként megérheti ennyiért adni egy palack bort, mivel lehet, hogy ezen a terméken buknak, de a vásárlókat becsalogathatják vele az üzletekbe, ahol valószínűleg más termékeken visszajön a kiesett bevétel.
Címlapkép: MTI / Sóki Tamás
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A lelki álomkórtól óv Ferenc pápa a keresztút meditációjában
- Izraeli források: Amerika kihátrált, így már nem biztos, hogy meg lehet semmisíteni a Hamászt
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában