Az ALDI és a Cafe Frei tovább bővítette együttműködését és exkluzív termékfejlesztésbe fogott, amelynek részleteit és első eredményeit mutatták be a mai napon.
Az időseket célzó, jellemzően túlárazott termékeket kínáló árubemutatókon tilos a vásárláshoz hitelt nyújtani. Az elmúlt időszakban ugyanakkor több ügyféljelzés is érkezett, miszerint egyes bemutatókon - a jogszabályi tilalom ellenére - hitelfelvétel útján is lehetővé tették a termékek megvételét.
A Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) az idei évben több olyan fogyasztói jelzés érkezett, miszerint egyes vállalkozások az árubemutatók helyszínén lehetővé tették, hogy az érdeklődők akár hitelfelvétel útján is megvásárolják az ott felkínált termékeket. A hitelintézeti törvény ugyanakkor 2015 decemberétől megtiltotta az árubemutatóval egybekötött termékértékesítés során az olyan pénzügyi szolgáltatás nyújtását, amely például hitel - vagy kölcsönszerződés megkötésének elősegítésére irányul.
A zártkörű árubemutatókra jellemzően személyre szólóanhívják a fogyasztókat, így a jogsértő vállalkozások kiszűrésénél kiemelt jelentősége van a lakossági jelzéseknek.
Az elmúlt években az árubemutatókat szervező vállalkozások az idősebbek sérülékeny helyzetével visszaélve, gyakran megtévesztő tájékoztatásokkal és hitelfelvétel ösztönzésével jelentősen túlárazott termékek meggondolatlan vásárlását kényszerítették ki. A hitelnyújtásra vonatkozó jogszabályi szigorítást követően az MNB felhívta az érintett vállalkozások figyelmét, hogy vizsgálatra okot adó körülmény lehet, ha a fogyasztó az árubemutatón kínált terméket hitelfelvétel útján vásárolja meg, és az árubemutató szervezője, a termék értékesítője, valamint a hitelnyújtó között közvetítői kapcsolat mutatható ki. Felvetheti a jogsértés lehetőségét az is, ha az árubemutató keretében történő termékértékesítések mellett visszatérően azonos pénzügyi intézmény hitelnyújtása jelenik meg.
A jegybank továbbá nem tartja elfogadhatónak a tiltó rendelkezések megkerülését célzó olyan gyakorlatot sem, ahol a vállalkozás fizikailag vagy időben választja el a termékértékesítést és a hitelnyújtást, vagy ennek látszatát kívánja kelteni.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét