Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Az időseket célzó, jellemzően túlárazott termékeket kínáló árubemutatókon tilos a vásárláshoz hitelt nyújtani. Az elmúlt időszakban ugyanakkor több ügyféljelzés is érkezett, miszerint egyes bemutatókon - a jogszabályi tilalom ellenére - hitelfelvétel útján is lehetővé tették a termékek megvételét.
A Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) az idei évben több olyan fogyasztói jelzés érkezett, miszerint egyes vállalkozások az árubemutatók helyszínén lehetővé tették, hogy az érdeklődők akár hitelfelvétel útján is megvásárolják az ott felkínált termékeket. A hitelintézeti törvény ugyanakkor 2015 decemberétől megtiltotta az árubemutatóval egybekötött termékértékesítés során az olyan pénzügyi szolgáltatás nyújtását, amely például hitel - vagy kölcsönszerződés megkötésének elősegítésére irányul.
A zártkörű árubemutatókra jellemzően személyre szólóanhívják a fogyasztókat, így a jogsértő vállalkozások kiszűrésénél kiemelt jelentősége van a lakossági jelzéseknek.
Az elmúlt években az árubemutatókat szervező vállalkozások az idősebbek sérülékeny helyzetével visszaélve, gyakran megtévesztő tájékoztatásokkal és hitelfelvétel ösztönzésével jelentősen túlárazott termékek meggondolatlan vásárlását kényszerítették ki. A hitelnyújtásra vonatkozó jogszabályi szigorítást követően az MNB felhívta az érintett vállalkozások figyelmét, hogy vizsgálatra okot adó körülmény lehet, ha a fogyasztó az árubemutatón kínált terméket hitelfelvétel útján vásárolja meg, és az árubemutató szervezője, a termék értékesítője, valamint a hitelnyújtó között közvetítői kapcsolat mutatható ki. Felvetheti a jogsértés lehetőségét az is, ha az árubemutató keretében történő termékértékesítések mellett visszatérően azonos pénzügyi intézmény hitelnyújtása jelenik meg.
A jegybank továbbá nem tartja elfogadhatónak a tiltó rendelkezések megkerülését célzó olyan gyakorlatot sem, ahol a vállalkozás fizikailag vagy időben választja el a termékértékesítést és a hitelnyújtást, vagy ennek látszatát kívánja kelteni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








