16 °C Budapest
A magyar boltok nagy trükkje: a kuponozás titkai

A magyar boltok nagy trükkje: a kuponozás titkai

Pénzcentrum
2016. április 8. 05:49

Ma már senkinek nem okoz meglepetést egy kuponnal vásárolt sampon, ruha vagy épp egy edénykészlet. Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend a kuponos vásárlás. De vajon tényleg kedvezményesen juthatunk az így megvett termékekhez? Miért éri meg ez a boltoknak?

Ma már szinte minden boltban lehetőségünk van különféle kuponokkal vásárolni, persze ezeknek más-más feltételei lehetnek. Akad olyan, amellyel a vásárlás végösszegét csökkenthetjük, de az is előfordul, hogy egy a kuponfüzetben szerepelő termék árából kapunk kedvezményt. Vannak kuponok, amiket a netről kell letölteni, és vannak olyanok is, amelyekhez pontokat kell gyűjtenünk. De tényleg egyre több kupont használunk? Vajon miért éri meg az üzleteknek ilyen nagy kedvezményeket adni?

Okoskuponok
Az egyik áruházban ma már úgynevezett "okoskuponnal" is találkozhatunk, amelyek egyedi vonalkóddal rendelkeznek és egy adott vevő hűségkártyájához tartoznak.

Egyre nagyobb divat a kuponozás?

A boltokban használt kuponoknak két fajtája van:

  • a üzletek saját kuponjai,
  • és a szállítói vagy úgynevezett kuponos cégen keresztüli kuponok.

Ebből kifolyólag, arra vonatkozóan, hogy a kuponos vásárlás a piacnak hány százalékát fedi le nincsen átfogó pontos statisztika, de az általunk megkérdezett áruházláncok, (bár számokat ők sem mondtak) mind arról számoltak be, hogy a kuponos vásárlások népszerűsége folyamatosan növekszik és a beváltási arányuk is egyre magasabb.

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy vásárlóink körében a kuponok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, az aktuális kuponok megjelenését várják, és örömmel fel is használják azokat

- válaszolta megkeresésünkre az Auchan sajtóosztálya.

A vásárlóink nagyon kedvelik ezeket a kedvezményeket, gyakran sokkal jobban kedvelik ezeket, mint a Clubcard utalványokat, amit bármire felhasználhatnak áruházainkban. Igen magas számban kihasználják a kedvezmények adta lehetőségeket, ezt a magas beváltási arányok is alátámasztják

- tudtuk meg a Tesco sajtóosztályától.

Miért éri meg?

A kuponos vásárlások során tényleg nagy kedvezményeket kaphatunk, szóval az nem is kérdés, hogy miért szeretünk kuponnal vásárolni, de akkor ez miért éri meg a cégeknek?

A kuponok által adott kedvezményekkel, a boltok lemondanak a bevételük egy részéről, de ezt azért teszik, mert abban reménykednek, hogy cserébe majd visszatérünk hozzájuk vásárolni. Vagyis ez a plakátokon vagy a TV-ben látható hirdetésekkel ellentétben egy nagyon célzott reklám.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Mivel a kuponokkal tényleg kisebb-nagyobb kedvezményeket kapunk, ezért rávehet minket arra, hogy egyáltalán betérjünk egy boltba, ráadásul utána elégedett vásárlóként, pozitív élménnyel távozunk az ületből. Miért lett ez pont most ekkora divat?

2013 közepétől felfelé ível a kereskedelmi piac, ilyenkor pedig élesedik a verseny, a szolgáltatóknak is több pénze van, vagyis még többet költenek reklámokra

- válaszolta a Pénzcentrum kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.

Ha a vásárlók nem szeretnék, akkor nem lennének ilyen kuponok. Külföldön is vannak hatalmas kuponos cégek és világszerte azt látni, hogy nagyon jól megy most ez a "kuponos piac" - tette hozzá a Vámos György.

Tényleg kedvezményesen vásárolhatunk?

Ma már szerencsére túl vagyunk azon az időszakon, amikor esetleg csak meg akartak téveszteni minket a kereskedelmi láncok a nagy kedvezményekkel és akciókkal. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ugyanis folyamatos ellenőrzéseket végez, és meg is büntetik azokat az üzleteket, amelyek tisztességtelenül járnak el. A "becsapás" a boltoknak sem éri meg igazán, hiszen a dühös vásárlónál ugyanis nincs rosszabb reklám.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 14. péntek
Bonifác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?