Kevesen tudják, ha egy adóévben a magánszemély értékesítéséből származó bevétele meghaladja a 600 ezer forintot, adóbevallási és adófizetési kötelezettség keletkezhet.
Ma már senkinek nem okoz meglepetést egy kuponnal vásárolt sampon, ruha vagy épp egy edénykészlet. Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend a kuponos vásárlás. De vajon tényleg kedvezményesen juthatunk az így megvett termékekhez? Miért éri meg ez a boltoknak?
Ma már szinte minden boltban lehetőségünk van különféle kuponokkal vásárolni, persze ezeknek más-más feltételei lehetnek. Akad olyan, amellyel a vásárlás végösszegét csökkenthetjük, de az is előfordul, hogy egy a kuponfüzetben szerepelő termék árából kapunk kedvezményt. Vannak kuponok, amiket a netről kell letölteni, és vannak olyanok is, amelyekhez pontokat kell gyűjtenünk. De tényleg egyre több kupont használunk? Vajon miért éri meg az üzleteknek ilyen nagy kedvezményeket adni?
Az egyik áruházban ma már úgynevezett "okoskuponnal" is találkozhatunk, amelyek egyedi vonalkóddal rendelkeznek és egy adott vevő hűségkártyájához tartoznak.
Egyre nagyobb divat a kuponozás?
A boltokban használt kuponoknak két fajtája van:
- a üzletek saját kuponjai,
- és a szállítói vagy úgynevezett kuponos cégen keresztüli kuponok.
Ebből kifolyólag, arra vonatkozóan, hogy a kuponos vásárlás a piacnak hány százalékát fedi le nincsen átfogó pontos statisztika, de az általunk megkérdezett áruházláncok, (bár számokat ők sem mondtak) mind arról számoltak be, hogy a kuponos vásárlások népszerűsége folyamatosan növekszik és a beváltási arányuk is egyre magasabb.
- válaszolta megkeresésünkre az Auchan sajtóosztálya.
- tudtuk meg a Tesco sajtóosztályától.
Miért éri meg?
A kuponos vásárlások során tényleg nagy kedvezményeket kaphatunk, szóval az nem is kérdés, hogy miért szeretünk kuponnal vásárolni, de akkor ez miért éri meg a cégeknek?
A kuponok által adott kedvezményekkel, a boltok lemondanak a bevételük egy részéről, de ezt azért teszik, mert abban reménykednek, hogy cserébe majd visszatérünk hozzájuk vásárolni. Vagyis ez a plakátokon vagy a TV-ben látható hirdetésekkel ellentétben egy nagyon célzott reklám.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mivel a kuponokkal tényleg kisebb-nagyobb kedvezményeket kapunk, ezért rávehet minket arra, hogy egyáltalán betérjünk egy boltba, ráadásul utána elégedett vásárlóként, pozitív élménnyel távozunk az ületből. Miért lett ez pont most ekkora divat?
- válaszolta a Pénzcentrum kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
Ha a vásárlók nem szeretnék, akkor nem lennének ilyen kuponok. Külföldön is vannak hatalmas kuponos cégek és világszerte azt látni, hogy nagyon jól megy most ez a "kuponos piac" - tette hozzá a Vámos György.
Tényleg kedvezményesen vásárolhatunk?
Ma már szerencsére túl vagyunk azon az időszakon, amikor esetleg csak meg akartak téveszteni minket a kereskedelmi láncok a nagy kedvezményekkel és akciókkal. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ugyanis folyamatos ellenőrzéseket végez, és meg is büntetik azokat az üzleteket, amelyek tisztességtelenül járnak el. A "becsapás" a boltoknak sem éri meg igazán, hiszen a dühös vásárlónál ugyanis nincs rosszabb reklám.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza