Európa karácsonyi vásárai azonban nemcsak az ünnepi hangulat miatt fontosak, hanem egyre nagyobb gazdasági jelentőséggel is bírnak.
Évente 88 millió tonna élelmiszert dobnak ki az Európai Unióban, Magyarország ehhez mindössze évi 2 millió tonnával járul hozzá.
EU-s szinten mintegy 88 millió tonna élelmiszert dobunk ki évente, amelynek az értéke 143 milliárd euró. Olyan élelmiszerek végzik a szeméttelepen, amelyek előállítására óriási erőforrásokat használnak fel világszerte: az emberiség édesvízfogyasztásának 70 százalékát a mezőgazdaság használja fel, az erdőirtással nyert területek 80 százalékát mezőgazdasági célokra hasznosítják, és a mezőgazdaság felel az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 30-35 százalékáért.
A jelenlegi élelmiszerfogyasztás hosszú távon fenntarthatatlan, a globális problémákat nem oldhatjuk meg, de mindenki tehet azért, hogy fenntarthatóbban éljen. Magyarország évente 2 millió tonna élelmiszert pazarol el, amely egy főre lebontva meghaladja az EU-s átlagot. A pazarlás csökkentése, a háztartási hulladék komposztálása, az élelmiszer helyi termelőktől történő beszerzése csak néhány egyszerű példa arra, hogy mi mindent ehetünk egy zöldebb jövőért.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








