Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Összesen 2 375 forintból élünk naponta, a legtöbbet pedig az élelmiszerre költjük, fejenként átlagosan 634 forintot. Persze nem mindegy, hogy hol élünk és mennyi a fizetésünk. A legszegényebbek például 1 349 forintot költenek naponta, ételre pedig 435 forintot adnak ki - írja közleményében a blokkk.com
A Központi Statisztikai Hivatal felmérése szerint 72 ezer forintot költött havonta az átlagember 2015. első félévében. A KSH fogyasztási célú kiadásaiban minden költekezés benne van, akár élelmiszert, ruhát vesz valaki, vagy lakásra, közlekedésre, vendéglőre, vagy éppen mozira, színházra költi a pénzét.
Az elmúlt időszakban évről-évre nőtt a költekezés mértéke, a legnagyobbat 2015-ben ugrott, pontosan 5 675 forinttal emelkedett, a KSH havi adatait nézve:
Mire, mennyit költünk?
A legnagyobb szelete a költekezésnek az élelmiszervásárlás. Ehhez hozzá lehet számítani az élvezeti cikkeket, a maga 2 493 forintjával, ami naponta - még mindig egy főre számítva - 82 forintot jelent. A második legnagyobb szelete a költekezésnek a lakásfenntartás, háztartási energia, ami 2015. első félévében 16 471 forint volt. Közlekedésre ennek a felét költjük, ez éppen 8 ezer forint.
Szépen nőtt 2015. első félévében a ruházati költekezés a KSH kiskereskedelmi (bolti, áruház) statisztikája szerint. De hát úgy tűnik, hiába, mert a legkevesebbet még mindig ruhára költünk, ráadásul így volt ez a korábbi években is (az oktatás sajátos területét most nem számítva). A ruhavásárlások értéke azonban így is szépen gyarapodott, most 2 170 forint volt, egy évvel korábban - 2014. első félévében - 1 754 forint.
Bőven akad különbség
A fizetéseket nézve a legszerényebb keresettel rendelkezők átlagos havi költekezése mindössze 41 ezer forint. A legtehetősebbek ezzel szemben fejenként 134 ezer forintot vettek elő a pénztárcájukból.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az élelmiszervásárlásokban kisebb a különbség, hiszen a kisebb keresetűek számára ez a legfontosabb tétel, amire ügyelni kell, így ők 13 ezer forintot hagynak az élelmiszerboltokban, a jobban eleresztett nagykeresetűek viszont már 28 ezer forintot.
A legszegényebbek ruhára ezer forintot fordítottak havonta, a leggazdagabbak bő négy és félezer forintot. A legnagyobb a különbség a kulturális, szórakozási kiadásokban figyelhető meg, ahol nyolcszoros az eltérés a legjobban és a legrosszabbul keresők között.
Nem mindegy az sem, hogy hol él valaki. A legtöbbet a fővárosiak költik el havonta, 97 ezer forintot, szemben a falun élők 60 ezer forintjával. Élelmiszerre fejenként átlagosan 20 ezer forintot költenek a budapestiek, a falun élők viszont nem is maradnak le ettől olyan nagyon, hiszen náluk ez a kiadási tétel 18 ezer forint. A legnagyobb különbségek a szórakozással összefüggő kiadásokban vannak, három és félszeres, négyszeres eltérésekkel.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében