A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 145 kávéfőzőt próbált ki
Egyre hihetetlenebb sztorik derülnek ki a termékbemutatókról. A trükkök tárháza korlátlan, a pofátlanság határtalan.
A termékbemutatók visszataszító módszereiről számolt be a Blikknek egy "szakmabeli". A fiatalember egy olyan direkt marketinges cégnél dolgozott, amelyik sorra verte át a kiszolgáltatott embereket, leginkább a nyugdíjasokat.
A meggyőzés első lépéseként a termékbemutatón egészségügyi felmérést végeztek az ügyfélen, akit egy biorezonanciás gépnek nevezett szerkezetre kapcsoltak. A csodagép "megmondja", hogy milyen a "beteg" állapota - általában természetesen fél lábbal már a sírban van mindenki. A kütyü olyan dolgokat vizsgál, mint például a megfoghatatlan érzelmi index, az ínszalagok állapota, a vállizomtapadás vagy az ásványi anyagok jelenléte. A rémisztő eredmények láttán azután az üzletkötő azonnal felajánlja a lehetőséget termékeik megvásárlására.
- jellemezte a szerkezet hitelességét a fiatalember.
Volt köztük olyan, akinek orvos volt a férje: őt pont azzal tudták meggyőzni, hogy a párja sem akarná, hogy beteg legyen.
- így győzködik az ügynökök az "áldozatot".
Pszichológusok szerint az, hogy csoportosan vesznek részt a termékbemutatókon, szintén az ügynökök malmára hajtja a vizet, hiszen az úgynevezett csoportnyomásnak engedelmeskedve az ember akarata könnyebben megtörik, könnyen megy bele számára kedvezőtlen dologba is.
Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit
Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit azzal, hogy az ilyen eseményeken áruhitelt kínálnak nekik - erre hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sajtószóvivője.
Basa Andrea nemrég az M1-en beszélt arról: eljárásaik során gyakran tapasztalják, hogy a termékbemutatókon nemcsak a szervezők, hanem pénzügyi szolgáltatók is részt vesznek, és egy rossz döntéssel hosszú időre elköteleződhetnek azok, akiknek nem lett volna keretük az adott termék megvásárlására.
A szóvivő tájékoztatása szerint az elmúlt öt évben több mint 10 versenyfelügyeleti eljárást indítottak egyebek mellett a tájékoztatás megtévesztő tartalma és tisztességtelen felépítése miatt, de olyan eset is akadt, ahol azonnali döntéshozatalra kényszerítették a résztvevőket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A GVH vizsgálatai a teljes kommunikációs kampányra vonatkoznak, és ha valami nem felel meg a jogszabályoknak, a cég előző évi nettó árbevételének 10 százalékáig terjedő bírságot szabnak ki - ismertette Basa Andrea, hozzátéve, súlyosbító körülménynek számít, ha sérülékeny fogyasztóval szemben, hosszú időszakon keresztül vagy széles körben követnek el jogsértést.
valamint az is gyakran előfordul, hogy a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítés érdekében egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl .
A termékbemutatón történő vásárlás előtt mindenki tájékozódjon a termékről, a szervezőkről, hogy nem éri-e meg máshol megvásárolni az adott eszközt, mérlegelje az áruhitel felvételével járó, akár több évig tartó anyagi terheket.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a fogyasztók minden vásárlás előtt győződjenek meg a termékbemutatón ajánlott termék egészségre gyakorolt hatásairól, kérjék el a hatósági tanúsítványait, tájékozódjanak a termék vagy a terápiás módszer mellékhatásairól, illetve arról, hogy más, szintén fennálló egészségügyi problémájuk esetén is alkalmazható-e.
A hivatal közleményében a vásárlói tudatosság fontosságát is kiemelte: ha a fogyasztók nem kívánják igénybe venni az ajánlatot, a hozzá kapcsolódó szerződést sem kell aláírniuk, valamint ha valaki a termék megvásárlása után meggondolta magát, éljen 14 napos elállási jogával. Az elállási jog azonban csak az üzlethelyiségen kívül, és a távollévők között kötött szerződés esetén illeti meg a fogyasztót - tették hozzá.
>>> Lájkold a Pénzcentrum Facebook-oldalát, és nem maradsz le semmiről!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








