A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől - közölte a vállalat csütörtökön.
Átmentek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) terméktesztjén az étkezési sók, csak kisebb jelölési hibákat találtak a szakemberek a termékek felénél - derül ki a hivatal csütörtöki közleményéből.
Az átfogó ellenőrzés első felében összesen 14 asztali, tengeri, párolt, finomított és vákuum sót vizsgáltak. A termékek fizikai-, kémiai paramétereit, érzékszervi tulajdonságait és a jelölések jogszabályi megfelelőségét ellenőrizték, a szakértők megfelelőnek ítélték mind a 14 só érzékszervi és fizikai-kémiai tulajdonságait. A teszt a speciális sók - jódozott, fluorozott, csökkentett nátrium-tartalmú - vizsgálatával folytatódik majd.
A közlemény szerint a vizsgált termékek fele nem felelt meg teljes mértékben a jogszabályban előírt jelölési követelményeknek. Előfordult, hogy egy interneten rendelt só esetében a kiszállított termék csomagolásáról lemaradt a magyar nyelvű jelölés, valamint az is, hogy az összetevőket - étkezési só, csomósodást gátló anyag - nem a jogszabályok által előírt módon tüntették fel - írja a Nébih.
A Nébih a tájékoztatásban kitér arra, a hivatal kiemelt ügyek igazgatósága ellenőrzései során összesen 33 - só, fűszer, bab, rizs, cukor - tételt kellett mintegy 20 tonna mennyiségben kivonni a forgalomból a COMPEX-SÓ Kft.-nél. Az intézkedésre a termékek lejárt minőségmegőrzési ideje és jelöletlensége, valamint a nyomonkövethetőség hiánya miatt volt szükség - írja a Nébih, hozzátéve: több mint 1,5 millió forintos élelmiszerlánc-felügyeleti, valamint élelmiszer-ellenőrzési bírságot szabtak ki a cégre.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”