Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Tavaly 185 webáruházat ellenőrzött a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), ezek közül 129-nél bukkantak valamilyen visszaélésre - írja a Napi Gazdaság.
A szabálytalanságok jellemzően a tájékoztatás hiányára vonatkoznak, illetve az elállási jog (a termék visszaküldésének lehetősége) alkalmazásakor tanúsított vállalkozói magatartás is gyakran kifogásolható. A NFH tapasztalatai szerint utóbbi három tipikus félrevezető feltételben szokott megnyilvánulni:- az egyik, amikor a webáruház kiköti, hogy a vevő a visszaküldés garanciáját csak akkor érvényesítheti, ha az adott árucikket eredeti dobozában, csomagolással együtt adja át az eladónak,
- a másik kapcsán a termék személyes átvételét szabják az elállási joggal élés feltételéül,
- míg a leginkább elterjedt szabálytalan eljárás a jótállási igény jelzéséhez a vásárláskor kapott nyugta bemutatását írja elő
- mondta el a lapnak Kathi Attila, az NFH kabinetvezetője.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








