A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon.
Úgy tűnik, mégis fel tudnak lépni a hatóságok az átverős termékbemutatók szervezőivel szemben. Nagykállóban például a helyi rendőrőrs vádemelési javaslattal zárt le egy nyomozást a minap: a szervezők megtévesztették a fogyasztókat, akik azt hitték, óriási árkedvezménnyel vásárolhatják meg a bemutatott készülékeket. Egy 81 éves nyugdíjasnak lett elege a lehúzásból.
Ingyenes orvosi vizsgálatra kapott meghívásra jelent meg mintegy harminc, többségében idős ember 2013. októberében, egy nagykállói közösségi házban. A jelenlévőknek valójában termékbemutatót tartottak, ahol egy
- kínai gyártmányú vizes porszívót,
- gőztisztító berendezést,
- víztisztító berendezést
- és egy konyhai robotgépet
lehetett - az ott elhangzottak szerint értékük töredékéért - megvásárolni.
Az ügyben a Nagykállói Rendőrőrs folytatott nyomozást. Bár a beszerzett adatok szerint a négy készülékhez valós értékükért juthattak a vásárlók, szó sem volt a meghirdetett különleges árkedvezményről és több százezer forintos megtakarításról.
Az eljárás során három szervezőt is a fogyasztók megtévesztésének megalapozott gyanújával hallgatták ki. A nyomozást a Nagykállói Rendőrőrs a napokban lezárta és vádemelési javaslattal küldte meg az illetékes ügyészségnek.
A trükkökben nem ismerik a lehetetlent a szervezők
Beépített vásárlók, hitegetés, hazudozás, érzelmi zsarolás - egészen elképesztő módszerekkel próbálkoznak a termékbemutatók szervezői. A vásárlók - legtöbbször kiszolgáltatott nyugdíjasok - pedig meglepően nagy számban dőlnek be a trükköknek.Nemrég kitálalt egy termékbemutató szervezője: elmondta, hogy verik át a kiszolgáltatott időseket. Gábor, aki termékbemutatókon dolgozott, a Blikknek elmondta, hogy az előadás kezdete előtt van tíz-tizenöt perc, amikor a beépített emberek szóba elegyednek a "palimadarakkal". Ők mérik fel, átverhető-e a vendég.
Az előadás minden fél órában más típusú, és különböző érzelmi beállítottságú emberekre hat. Aki az egészségéért aggódik, aki családjáért, aki takarékoskodni szeretne: mind-mind meg lesz szólítva.
Ezután jön a bingó. Amíg nem ütközött törvénybe, összegeket találtak a kihúzott sorsjegyeken az emberek, ezek a későbbi árengedmények voltak. Most már mosolygós vagy szomorú arc van a borítékokban. A beépített emberek infói alapján dől el, hogy kiket lehet beforgatni, ők kapják a mosolygós jelet. Aki egyedül él, van saját ingatlanja, és rokonai nem sűrűn látogatják, azt biztosan megpróbálják átverni.
Az előadásoknak mindig van egy vendége: néhol meglepetés, de van, hogy előre beharangozzák az érkezését. Az úgynevezett szakemberek csak az átverésben jeleskednek. Van, amikor "orvost" hívnak, aki a hitelesség kedvéért fehér köpenyben van; előfordul, hogy odalép egyik-másik nyugdíjashoz, és belenéz a szájukba, vagy belenéz a szemükbe egy nagyítóval. Máskor egy "mérnök" csatlakozik, aki olyan kifejezéseket használ, amelyeket még ő maga sem biztos, hogy ért. Mindenki csak ámul-bámul, isszák a szavait.
Gábor azt is elárulta, hogy a bizonytalanokat nem győzködik, ha elkezdenek hezitálni, kiküldik őket azzal, hogy más örül majd a lehetőségnek. Miután az illető kimegy, egy beépített ember boldogan bemegy helyette az irodába - így a húzódozó visszakuncsorogja magát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A jogszabály már él
Az árubemutató utazásokra is alkalmazni kell az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések szabályait - egyebek mellett ezt az előírást is tartalmazza a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló kormányrendelet, amely június 13-án lépett hatályba.
A jogszabály megkülönbözteti a távollévők között kötött, illetve az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéseket. Az előbbi lényege az, hogy a felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződést pedig nem a vállalkozás üzlethelyiségében ütik nyélbe. Ebbe a körbe tartozik az a szerződés is, amelyet a
Mindkét fajta szerződésre igaz az, hogy ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, az nem lehet emelt díjas hívás. Továbbá a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, a vállalkozása nevéről, székhelyének postai címéről, telefonszámáról és az elektronikus levelezési címéről is. Ugyancsak közölni kell a termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás - adóval megnövelt - teljes összegét.
A rendelet melléklete tartalmazza azokat a mintákat, amelyeket a fogyasztó elállási, illetve felmondási jogáról át kell adni a fogyasztónak. Így a vállalkozás és a fogyasztó közötti áruvásárlási szerződéstől az utóbbi
A szolgáltatási szerződést pedig annak kezdetétől számítva, 14 napon belül - ugyancsak indoklás nélkül - felmondhatja a fogyasztó. Az elállást, illetve felmondást követő 14 napon belül kell a vállalkozásnak visszatérítenie a vételárat - illetve a szolgáltatás ellenértékét - beleértve a fuvarozási költséget is.
Kedvenc termékeiktől búcsúzhat hamarosan sok magyar vásárló: döntött az EU, kitiltja az ilyen árukat
A rendeletet most az Európai Unió Tanácsának hivatalosan is el kell fogadnia. Kihirdetését követően az uniós országoknak három éven belül kell megkezdeniük a rendelet alkalmazását.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karácsony Gergely: számomra lehetőség, hogy megváltozott a választási rendszer
- Új szabályozást vezet be az EU a pazarlás ellen, mégpedig a javítást
- Itt a tizenharmadik: óriási újításokkal indul a Budapest Park újabb szezonja
- Óriási doppingbotrány Kínában, Kapás Boglárka utólag újabb olimpiai érmet kaphat?
- Kiderült, pontosan hol temették el Platónt
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót