Ha párunk, családtagunk igazi ezermester, kertbarát vagy szeret kézműveskedni, ne is gondolkodjunk tovább az ajándékon.
Lezárult a Sága Foods Zrt.-nek az év első hat hónapján át tartó átszervezési fázisa, amivel a húsipari cégek közül elsőként, valódi konszolidációt hajtottak végre. Megszüntették a veszteséges tevékenységeket, ezzel megerősítették az életképes egységeket; a fókuszba a továbbfeldolgozott készítmények gyártása és a Sága márkák megerősítése került. Mindemellett a témában tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a háziasszonyok számára a virsli íze sokkal fontosabb, mint az alakja, avagy a színe, illetve az is, hogy a nem világos szabályozás miatt pontosan nem is lehet megmondani, hogy mi virsli, és mi nem az.
A 2012. év végén kommunikáltak szerint az elmúlt időszakban a Sága Foods (a cég a Bernard Matthews (BM) Csoport tagja) jelentős változáson ment keresztül; a tulajdonos és a finanszírozó bankok által támogatva átszervezték a vállalatot. Az átszervezés célja az volt, hogy - a húsipari cégek közül elsőként - valódi struktúraváltást hajtsanak végre. A vállalat fő célkitűzései, stratégiája nem változott: a magyar húskészítménypiacon továbbra is vezető szerepet kívánnak betölteni.
"Az átszervezés az idei év első felében sikeresen lezárult. Ennek keretében az állattartási tevékenységünket kiszerveztük, a vágóhidunkat bezártuk és felépítettünk egy stabil, megbízható hús-ellátási folyamatot, ami a húskészítmény-gyártásunk alapját képezi. Mindezek eredményeként 2013. harmadik negyedévében - több év veszteséges gazdálkodás után - végre pozitív eredményt érünk el. Mindezek mellett tulajdonosunk a Bernard Matthews vállalat nemrég jelentős értékű befektetői megállapodást kötött, amely még jobban elősegíti cégcsoportunk stabilitását. Piaci pozíciónk megerősítése érdekében folyamatosan új termékeket vezetünk be" - mondta Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.
Háziasszonyokat kérdeztek a virsli ízéről
Az Ipsos Marketing által készített felmérésből (amit a sajtótájékoztatón publikáltak) kiderül, hogy a hazai háziasszonyok számára a legfontosabb szerepe az íznek van a virsli megítélésében. Ezt követik sorrendben olyan szempontok, mint a fűszerezettség, a füstös íz, a sósság, az illat, az állag, a szín, végül az alak, vagyis bár élelmiszert elsősorban ránézésre kell választani a közértben, ami alapján az alak vélhetően fontos szempont kellene, hogy legyen, mégis a kóstolásnál ez kerül a legutolsó helyre, és inkább a hazai hagyományoknak megfelelően a termék különböző típusú fűszerezettsége és ízvilága kap nagyobb hangsúlyt. Kérdésünkre, hogy a különböző márkájú virslik hústartalma és alapanyagainak minősége mennyire fontos szempont a vásárlók számára, válaszul azt kaptuk, hogy a jelenlegi kutatás nem tért ki ezekre a területekre. Így csak vélelmezni tudjuk, hogy bár mindenki szeretne minél magasabb hústartalmú és minél egészségesebb és jobb minőségű alapanyagokból készült virsliket és egyéb húskészítményeket vásárolni, a leginkább gátoló tényező az ár lehet. Reméljük nemsokára ezzel kapcsolatban és készülnek mélyebb kutatások, fogyasztói felmérések.
A virslit mindenki másképpen szereti
Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, 3%-kal többet, mint 2011-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítmény. Forgalma értékben 8%-kal növekedett, így meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebben az időszakban 10%-kal tudta növelni értékbeli eladásait az előző évhez képest, derült ki.
Az ACNielsen adatai szerint a Sága a virsli szegmens piacvezető gyártója: 26,1%-os értékbeli és 16,7%-os volumen részesedésével messze megelőzi versenytársait. A teljes Füstli család pedig a virsli piaci eladások 21%-át teszi ki értékben és 13%-át mennyiségben, vagyis a cégnek elég erősnek, mondhatni meghatározónak nevezhető a virslipiaci pozíciója.
Kvalitatív fogyasztói kutatások alapján azt állapították meg, hogy a virslit mindenki másképpen szereti. Vannak, akik kifejezetten a fűszeres, füstölt virsliket kedvelik, mások inkább csak az enyhén füstös, kevésbé karakteres ízvilággal rendelkező virsliket részesítik előnyben. Ez utóbbi igényre a Sága mostanáig nem kínált alternatívát, mert a Füstli széles termékpalettája elsősorban a fűszeresebb, füstölt ízvilág rajongóinak kedvezett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 917 331 forintot 10 éves futamidőre már 6,55 százalékos THM-el, havi 214 520 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,73% a THM, míg a MagNet Banknál 6,85%; az Erste Banknál 6,91%, a K&H Banknál 6,98%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Piaci pozícióinak megszilárdítására a vállalat ősztől további két új terméket vezet be, hallhattuk a nagy bejelentést a sajtótájékoztatón, amivel teljessé teszi virsli választékát: a "Kedvenc" pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek, míg a "Bécsi Ínyenc" pulykavirslit a magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termékek rajongóinak szánják.
Fontosnak tartja a cég továbbá azt is, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel és fórumokon keresztül edukálják is a fogyasztókat, így ebben mi is a segítségükre kívánunk lenni, ezért elmondjuk, hogy a virslit bizony nem kell főzni, hiszen egy fogyasztásra kész termékről van szó, ezért csak melegíteni kell (amennyiben úgy szeretjük), amit a legjobb, ha 4 percen át gyöngyöző vízben teszünk meg. Egy átlagos fogyasztó számára így megfelelő állagú és hőmérsékletű virslit kaphatunk.
Nem árt továbbá megjegyezni, hogy a virsli legalább 40% húst kell tartlamazzon, így ez alatti számok esetében legyünk résen a vásárlásnál. A 80%-os hústartalom, amit most piacra dob a Sága, pedig azért is különleges, mert szárnyasok esetében ennél magasabb, pl. 90% körüli hústartalom már olyan száraz terméket eredményezne, amit nem biztos, hogy jó ízzel fogyasztanánk.
Így töltik fel az élelmes magyarok a ruhatárukat drága darabokkal fillérekért: egy vagyont spórolnak
A másodkézből vásárolt ruhák egyre nagyobb teret hódítanak Európában, ám összességében még mindig viszonylag szűk piaci szegmensről van szó.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.