Prémium terméket dob piacra a magyar húsipari vállalat

2013. október 16. 15:06

Lezárult a Sága Foods Zrt.-nek az év első hat hónapján át tartó átszervezési fázisa, amivel a húsipari cégek közül elsőként, valódi konszolidációt hajtottak végre. Megszüntették a veszteséges tevékenységeket, ezzel megerősítették az életképes egységeket; a fókuszba a továbbfeldolgozott készítmények gyártása és a Sága márkák megerősítése került. Mindemellett a témában tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a háziasszonyok számára a virsli íze sokkal fontosabb, mint az alakja, avagy a színe, illetve az is, hogy a nem világos szabályozás miatt pontosan nem is lehet megmondani, hogy mi virsli, és mi nem az.

A 2012. év végén kommunikáltak szerint az elmúlt időszakban a Sága Foods (a cég a Bernard Matthews (BM) Csoport tagja) jelentős változáson ment keresztül; a tulajdonos és a finanszírozó bankok által támogatva átszervezték a vállalatot. Az átszervezés célja az volt, hogy - a húsipari cégek közül elsőként - valódi struktúraváltást hajtsanak végre. A vállalat fő célkitűzései, stratégiája nem változott: a magyar húskészítménypiacon továbbra is vezető szerepet kívánnak betölteni.

"Az átszervezés az idei év első felében sikeresen lezárult. Ennek keretében az állattartási tevékenységünket kiszerveztük, a vágóhidunkat bezártuk és felépítettünk egy stabil, megbízható hús-ellátási folyamatot, ami a húskészítmény-gyártásunk alapját képezi. Mindezek eredményeként 2013. harmadik negyedévében - több év veszteséges gazdálkodás után - végre pozitív eredményt érünk el. Mindezek mellett tulajdonosunk a Bernard Matthews vállalat nemrég jelentős értékű befektetői megállapodást kötött, amely még jobban elősegíti cégcsoportunk stabilitását. Piaci pozíciónk megerősítése érdekében folyamatosan új termékeket vezetünk be" - mondta Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.

Háziasszonyokat kérdeztek a virsli ízéről

Az Ipsos Marketing által készített felmérésből (amit a sajtótájékoztatón publikáltak) kiderül, hogy a hazai háziasszonyok számára a legfontosabb szerepe az íznek van a virsli megítélésében. Ezt követik sorrendben olyan szempontok, mint a fűszerezettség, a füstös íz, a sósság, az illat, az állag, a szín, végül az alak, vagyis bár élelmiszert elsősorban ránézésre kell választani a közértben, ami alapján az alak vélhetően fontos szempont kellene, hogy legyen, mégis a kóstolásnál ez kerül a legutolsó helyre, és inkább a hazai hagyományoknak megfelelően a termék különböző típusú fűszerezettsége és ízvilága kap nagyobb hangsúlyt. Kérdésünkre, hogy a különböző márkájú virslik hústartalma és alapanyagainak minősége mennyire fontos szempont a vásárlók számára, válaszul azt kaptuk, hogy a jelenlegi kutatás nem tért ki ezekre a területekre. Így csak vélelmezni tudjuk, hogy bár mindenki szeretne minél magasabb hústartalmú és minél egészségesebb és jobb minőségű alapanyagokból készült virsliket és egyéb húskészítményeket vásárolni, a leginkább gátoló tényező az ár lehet. Reméljük nemsokára ezzel kapcsolatban és készülnek mélyebb kutatások, fogyasztói felmérések.

A virslit mindenki másképpen szereti

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, 3%-kal többet, mint 2011-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítmény. Forgalma értékben 8%-kal növekedett, így meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebben az időszakban 10%-kal tudta növelni értékbeli eladásait az előző évhez képest, derült ki.

Az ACNielsen adatai szerint a Sága a virsli szegmens piacvezető gyártója: 26,1%-os értékbeli és 16,7%-os volumen részesedésével messze megelőzi versenytársait. A teljes Füstli család pedig a virsli piaci eladások 21%-át teszi ki értékben és 13%-át mennyiségben, vagyis a cégnek elég erősnek, mondhatni meghatározónak nevezhető a virslipiaci pozíciója.

Kvalitatív fogyasztói kutatások alapján azt állapították meg, hogy a virslit mindenki másképpen szereti. Vannak, akik kifejezetten a fűszeres, füstölt virsliket kedvelik, mások inkább csak az enyhén füstös, kevésbé karakteres ízvilággal rendelkező virsliket részesítik előnyben. Ez utóbbi igényre a Sága mostanáig nem kínált alternatívát, mert a Füstli széles termékpalettája elsősorban a fűszeresebb, füstölt ízvilág rajongóinak kedvezett.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Piaci pozícióinak megszilárdítására a vállalat ősztől további két új terméket vezet be, hallhattuk a nagy bejelentést a sajtótájékoztatón, amivel teljessé teszi virsli választékát: a "Kedvenc" pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek, míg a "Bécsi Ínyenc" pulykavirslit a magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termékek rajongóinak szánják.

Fontosnak tartja a cég továbbá azt is, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel és fórumokon keresztül edukálják is a fogyasztókat, így ebben mi is a segítségükre kívánunk lenni, ezért elmondjuk, hogy a virslit bizony nem kell főzni, hiszen egy fogyasztásra kész termékről van szó, ezért csak melegíteni kell (amennyiben úgy szeretjük), amit a legjobb, ha 4 percen át gyöngyöző vízben teszünk meg. Egy átlagos fogyasztó számára így megfelelő állagú és hőmérsékletű virslit kaphatunk.

Nem árt továbbá megjegyezni, hogy a virsli legalább 40% húst kell tartlamazzon, így ez alatti számok esetében legyünk résen a vásárlásnál. A 80%-os hústartalom, amit most piacra dob a Sága, pedig azért is különleges, mert szárnyasok esetében ennél magasabb, pl. 90% körüli hústartalom már olyan száraz terméket eredményezne, amit nem biztos, hogy jó ízzel fogyasztanánk.

 

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem