Profi szakácsok osztják meg velünk a titkaikat, amivel minimalizálni lehet a konyhai költségeket.
Érdekes dolgok derültek ki a magyar vásárlókról. Egy felmérés szerint abban ugyan hasonlítunk nyugat-európai társainkra, hogy a fizikai boltokat többre tartjuk a webáruházaknál, értékeljük a biztonságot és a termékekhez való kényelmes hozzáférést, azonban az átlagos magyar vásárlói kosár jelentősen különbözik a nyugat-európaitól és inkább hasonlít a lengyelekére vagy az oroszokéra.
Bár az online vásárlás egyre népszerűbb, a fogyasztók mégsem kívánnak radikálisan változtatni vásárlási szokásaikon a következő években, és a túlnyomó többség nem is él az új technológia és a digitális eszközök adta lehetőségekkel - derül ki a CBRE kereskedelmi ingatlan-tanácsadó cég 10 ezer fős európai felméréséből. A vásárlók kétharmada szerint az árak, a tisztaság, a biztonság és a kényelmes megközelítés a legfontosabb tényezők a vásárlás helyének kiválasztásánál.
Az online csatornák és a városon kívüli bevásárlási lehetőségek támasztotta verseny ellenére a városközpontokban lévő bevásárló utcák továbbra is a legkedveltebb helyszínek az európai fogyasztók számára.
A felmérés szerint az elektronikus kereskedelem csak kiegészíti a boltban való vásárlást. Az interneten vásárlók 64 százaléka kér házhoz szállítást, de 85 százalékuk szerint fontos a bolt fizikai meglátogatása, azaz hogy lássák vagy megérintsék az árut, mielőtt online megrendelik.

Szélsőségek a magyar vásárlók körében
A felmérés izgalmas megállapításokkal szolgál a magyar szokásokra vonatkozóan is. A magyar vásárlók is azokat az értékeket vallják fontosnak, mint nyugat-európai társaik: a fizikai boltokat többre tartják a web-áruházaknál, értékelik a biztonságot és a termékekhez való kényelmes hozzáférést. Az átlagos magyar vásárlói kosár (azaz a a háztartások többségében elfogyasztott termékek és szolgáltatások mennyisége) azonban jelentősen különbözik a nyugat-európaitól és inkább hasonlít a lengyel vagy az orosz kosárra.
Például az olcsó ruházat Magyarországon a piac 70 százalékát adja, míg Olaszországban csak feleennyit. Érdekes, hogy a ruházati cikkeken belül a középkategóriás termékek részaránya Magyarországon a legalacsonyabb 9 százalékkal, míg ezek aránya az Egyesült Királyságban, a Benelux-országokban vagy Spanyolországban 40 százalék fölött van.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"A statisztikák jól mutatják a kétarcú kiskereskedelmi piacot Magyarországon. - mondta Borbély Gábor, a CBRE kutatásért és tanácsadásért felelős vezetője. A két szélesőség - az olcsó termékek és a luxuscikkek - a két legfontosabb kategória, bár ez utóbbi csak a piac 5 százalékát teszi ki, de még az élen járó Olaszországban sem haladja meg a 7 százalékot."

Az online vásárlás Magyarországon is egyre népszerűbb, ám a többcsatornás értékesítés egyáltalán nem nevezhető tipikusnak: a magyar internetes vásárlók 75 százaléka például a hazaszállítást választja más opciók helyett, míg Franciaországban és Skandináviában a fogyasztók 40 százaléka szívesen elmegy a megrendelt áruért a felvevőpontokra vagy a postahivatalokba, miután online rendelt.
"Ha az interneten vásárol, a magyar fogyasztó éppolyan kényelmes, mint a németek vagy a lengyelek és nem kombinálja a különböző csatornákat. A vásárlók 13 százaléka például csak online vásárol, ami magasabb arány, mint Lengyelországban vagy Spanyolországban, de alatta van a németek vagy svédek 23 százalékos arányánál." - tette hozzá Borbély.

Súlyos dolog derült ki a kedvelt hazai tisztítószerekről: erről minden magyar vásárlónak tudnia kell
16 százalékkal bővült 2022-ben a környezetbarátként árult tisztítószerek piaca, az elmúlt 3 évben mintegy kétszeresére nőtt a forgalmuk.

Drasztikusan átalakul a magyar gasztronómia a klímaváltozás miatt: komoly szemléletváltás kell a hazai konyhákban.
Ha egymás mellé tennénk mind a 2800-at, az Atlanti-óceánig is eljuthatnánk; utunk során pedig tökéletesen kirajzolódna egy a magyar társadalomról szóló szubjektív látlelet.
Már csak 500 nevező kell, hogy magyar Guinness-rekord szülessen októberben! A cél továbbra is, hogy ezren rúgjanak büntetőt az Országos Tizenegyesrúgó Bajnokságon.
A művészről eddig még nem készült monográfia, ezt a hiányt pótolja az ősszel megjelenő, kétnyelvű (magyar és angol) művészeti album készül.
-
Másodszor emel bért idén a Rossmann (x)
300 millió forintot fordít munkatársai fizetéseinek növelésére az idén 30 éves drogéria, amely tavaly elnyerte a Kincentric Legjobb Munkahely díját.
-
A környezetbarát IT eszközöké a jövő (x)
A világ első szén-dioxid-semleges üzleti laptopja új fejezetet nyithat fenntartható digitalizációban.
-
Az élelmiszer-infláció letöréséhez nem elég a 6 árharcos multi élelmiszerlánc (x)
Az élelmiszer-inflációban jelenleg gyengülés tapasztalható, amiben a multinacionális élelmiszerláncok árpolitikája is fontos szerepet játszik.
- Az ENSZ szerint az orosz hadsereg halálra kínozza ukrán foglyait
- Litván-magyar - hamarosan kezdődik a jegyárusítás
- Elon Muskkal tárgyalt Novák Katalin
- Covid-helyzet: egy fontos kérdésre nincs válasz
- Boris Pistorius: Németország vezető katonai szerepet vállalna a Baltikumban.
- Trump lehetősége? Nyugalomba vonul a befolyásos és nőfaló médiacézár
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


