Úgy tűnik, februárra is maradt még muníció a leárazásokban, sőt, az igazán nagy akciókkal ezekben a napokban lehet találkozni a bevásárlóközpontokban. Érdemes kihasználni a következő napokat, mert Valentin-napra várhatóan véget ér a karácsony utáni leértékelési szezon.
A jelek szerint a kereskedők megvárták a februári fizetéseket a téli leárazásokkal - legalábbis a budapesti bevásárlóközpontokban és a nagyobb vidéki városok plázáiban még ezekben a napokban is szép számmal akadnak leértékelt termékek, szinte kivétel nélkül az összes ruházati szaküzletben. Az akcióvadászoknak érdemes azonban sietni, mert - a Pénzcentrum.hu információi szerint - a leértékelések a legtöbb boltban már csak Valentin-napig, azaz február 14-ig tartanak ki. A kereskedők egy része azonban úgy számol, hogy minél tovább, akár március végéig is kinyújtja a leértékelési szezont, akár úgy is, hogy már csak egy-egy polcot tud megtölteni a vevőcsalogató akciós termékekkel.
Ugyanakkor - ahogy arra számítani lehetett - az árak februárra érték el mélypontjukat: a kirakatokban nem ritka a 60-70 százalékos kedvezmény, igaz, ez azt is jelenti, hogy a készletek gyorsan fogynak, sok esetben nehéz találni méretet a leértékelt ruhaneműkből. Jelentősen olcsóbbak most a cipők, bakancsok, csizmák, de akár alsóneműt, nadrágokat, és persze télikabátot is jó áron szerezhetünk be.
Persze vannak olyan boltok is, amelyek csak az elmúlt 1-2 hétben indították be az akciókat: tipikusan ilyenek a téli sportfelszerelést--és ruházatot forgalmazó túraboltok, amelyek csak január második felében kezdték el a leértékeléseket. Arra is számítani lehet, hogy a műszaki áruházláncok is komolyabb akciókkal jelentkeznek majd a követező hetekben.
Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!
Sokszor találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági, jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


