Sűrű estéje volt tegnap a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új elszállító-autójának: két BMW terepjárót is elvitt a 17-es villamos útjából.
A BKK Facebook-oldalán péntek reggel megjelent tájékoztató szerint a tulajdonosok a környező éttermekbe, klubokba tartva inkább a villamos előtt hagyják az autójukat, így akadályozva a közösségi közlekedést.
Mint arról korábban a Pénzcentrum.hu is beszámolt, tavaly decembertől elszállítják a budapesti közterületekről azokat a szabálytalanul parkoló vagy üzemképtelen gépkocsikat, amelyek akadályozzák a közösségi közlekedést. Ehhez a közterület-fenntartó egy speciális gépjárművet bocsátott a BKK rendelkezésére, amely a megkülönböztető jelzés (kék lámpa) használatára is jogosult.

A gépkocsik elszállításánál mindig jelen van a helyszínen egy közterület-felügyelő, aki szabálysértés esetén intézkedhet. A vonatkozó jogszabály szerint a szabálysértési bírság megfizetése mellett a gépjármű tulajdonosának számolnia kell az elszállítási költségek megfizetésével is, amely a fővárosban jelenleg 20 000 forint alkalmanként. Ehhez a díjtételhez kapcsolódik még a gépjármű őrzése és tárolása, mely 1200 forint naponta. A helyszíni bírság 5 000 forinttól 50 000 forintig terjedhet, ha azonban eljárásra kerül a sor, elérheti a 150 000 forintot is.

-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








