Gőzerővel dübörögnek a karácsony utáni leárazások. Leginkább a ruházati üzletek kínálnak nagy, 40-80 százalékos kedvezményeket, de egyes hipermarketek is kiárusítanak (például az ünnepi ajándékokat, csomagokat), a műszaki cikkeknél pedig a következő hetekben lehet számítani jelentősebb akciókra. Könnyen lehet azonban, hogy nem mind arany, ami fénylik: a Pénzcentrum.hu mutatja, mire figyelj, ha leértékelésnél vásárolsz!
Fogyasztóvédők gyakran találkoznak olyan esettel, amikor enyhén szólva csalóka, vagy inkább átverős a leértékelés. Gyakran előfordul, hogy különböző nagyszabású akciókat és árleszállítást ígérnek a fogyasztónak a boltokban. Amikor azonban azt az árucikket keresi, melyre az akció vonatkozik, azt az információt kapja, hogy már nincs készleten az adott termék, mert mind elfogyott vagy pedig még nem szállították le.
Olyan esettel is találkozhatunk, hogy egy terméket akciós áron hirdettek megvásárlásra, holott az akciós ár megegyezett azzal az eredeti összeggel, amennyiért még a nevezett akció előtt vihették el a vásárlók az adott árucikket. Figyeljünk arra is, hogy ha egy akciós terméket vásárlunk, akkor a blokkon ellenőrizzük, hogy ezt valóban a nevezett akciós áron ütötték-e be a pénztárgépbe vagy pedig az eredeti, magasabb áron. Ilyenkor természetesen az alacsonyabb árat köteles figyelembe venni a vállalkozás.
Az is előfordul, hogy az adott termékre vonatkozóan egyszerre többféle árat tüntettek fel a polcokon, ekkor az előbbihez hasonlóan ismét a legalacsonyabb összegért vásárolhatjuk meg a terméket.
Fontos annak tisztázása is, hogy az árucikken már az akciós árat tüntették-e fel vagy pedig az eredetit és még abból kerül levonásra-e a kedvezmény. A törvény szerint ugyanis a terméken feltüntetett árnak már a véglegesen fizetendő összeget kell tartalmaznia. Azt sem szabad elfelednünk, hogy hiába az akciós ár, a kereskedőt ugyanazon szavatossági és jótállási kötelezettségek terhelik, így bármilyen később adódott probléma esetén nem hivatkozhat a vállalkozás arra, hogy kedvezményesen árusította az adott terméket.
Az akciós termékre is van garancia
Nem árt tudnunk, milyen lehetőségeink vannak karácsony után, mit tehetünk akkor, amikor hibás vagy nem tetszik az ajándékba kapott műszaki cikk vagy ruhanemű, vagy éppen az nem megfelelő számunkra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Fontos tudnunk, hogy csak akkor illet meg minket szavatosság, illetve jótállás alapján a csere, javítás, illetve az árleszállítás lehetősége, vagy a teljes vételár, ha a termék ténylegesen hibás, azaz minőségi kifogás merül fel vele kapcsolatban. Ha tehát az áru méretben nem felel meg, vagy a színe, külseje nem tetszik nekünk, esetleg több darabbal is rendelkezünk belőle, de az egyik felesleges, akkor a forgalmazó nem köteles a cserére. Nem árt azonban figyelni az egyes üzletek reklámjait, mert nem egy - különösen ünnepek táján - kínál olyan vásárlási lehetőséget ügyfelei számára, melynek alapján bizonyos időhatáron belül minőségi kifogás hiányában is visszaveszik, vagy kicserélik az árut.

Rengetegszer találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági, jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








