8 °C Budapest

Ezért nem fogja a fél ország az RTL 2-t

Pénzcentrum
2012. október 16. 09:32

A UPC és a Digi sem állapodott még meg az RTL 2 továbbításáról, így az ország jelentős része nem láthatja az új adót. A háttérben a kis csatornákról tárgyalnak és pénzről alkudoznak a szolgáltatók az RTL-lel. A SuperTv2 állítólag közelebb áll a megegyezéshez a nagy szolgáltatókkal, az Index úgy tudja, hogy már az indulás előtt bejelenthetik, hogy megállapodtak a UPC-vel és a T-Home-mal.

A fű zöld, az ég kék, október elsején délután két órakor elindult az RTL 2, amivel az RTL Klub végleg be akarja biztosítani fölényét a magyar televíziós piacon. Az elmúlt hetekben a csatorna heves kommunikációs csatába keveredett a UPC-vel és a Digivel, sajtóközleményeket csapkodtak egymáshoz, amelyekből csak az nem derült ki, hogy most akkor elérhető lesz-e az új csatorna műsora Magyarország első és harmadik legnagyobb kábelszolgáltatójának hálózatában.

Egy hete a Heti hetes műsorában beolvasták, hogy akkor mely szolgáltatókkal is sikerült megállapodnia az RTL 2-nek, ahova egyébként a humor nagyágyúit is száműzték. A közlemény szerint 3 millióan nézhetik már hétfőtől az RTL 2 műsorát, és év végén akár már 2 millió háztartásban is fogható lesz majd a csatorna. Ebből is kiderül, hogy a potenciális nézők számát csak megbecsülte az RTL: a szerződött műholdas szolgáltatók előfizetőinek és családtagjainak száma, a kábelszolgáltatók potenciális lefedettsége is benne van. A legnagyobb partner a Magyar Telekom, több mint 740 ezer bekötött háztartással, de a többi kis szolgáltatóval együtt is csak valamivel több, mint 900 ezer háztartásban lesz elérhető az RTL 2 októberben. Tehát a 3 millió úgy jött ki, hogy az egy háztartásban élők átlagos számából indultak ki, és felkerekítették az eredményt.

Viszont a körülbelül 640 ezer háztartásban elérhető UPC és a műholdas, valamint a kábelszolgáltatással együtt több mint 720 ezer lakásban fogható Digi egyelőre nem vette fel kínálatába a műsort, így pedig a körülbelül 3,6 millió tévével felszerelt háztartás kevesebb, mint harmadában látható csak az új csatorna.

Mindent újratárgyalnak

A közlemény másik furcsasága, hogy UPC-nek hívták a UPC Directet, pedig Magyarország legnagyobb kábelszolgáltatója, és a külföldön bejegyzett, műholdas elérést kínáló UPC Direct már évek óta két külön cég. Ugyan mindkét cég tulajdonosa az amerikai Liberty Global, de információink szerint a menedzsment nem nagyon egyeztet egymással, és amíg a UPC magyar képviselői tárgyalnak az RTL-lel, és aztán a külföldi vezetésnek is rá kell bólintania a megállapodásra, addig a UPC Directtel egyszerűbb az egyeztetés: a tárgyalásokat közvetlenül a külföldiek intézik. Ráadásul a UPC Direct és az RTL között szoros az együttműködése, a UPC Direct több szolgáltatást is nyújt a cégnek, így kölcsönös üzleti viszony miatt a Direct információink szerint nyomott áron jut hozzá az új adó terjesztési jogaihoz is.

A UPC kábelhálózatába azért is sem tudott gyorsan bekerülni az RTL 2, mert információink szerint a két cég most egyeztet az RTL összes többi adójáról is. Mivel most kell megújítani ezeknek az adóknak a sugárzási szerződését is. Egy-egy adó ára ezért nem csak attól függ, hogy melyik csomagba helyezi az adott szolgáltató, de attól is, hogy mellette a társaság mely testvéradóira fizet elő. Több adó esetén ugyanis jelentős kedvezményeket kaphat.

Az Index információi szerint az RTL 2 irányára, amennyiről a kisebb kábelszolgáltatók esetében a tárgyalás indul, akár 180 forint is lehet havonta és előfizetőként, ha a kábelcég csak ezt a csatornát akarja, és ezt is csak egy kisebb, drágább csomagba tudja belegyömöszölni. Ugyanakkor például az RTL a Coolért is 150 forintot kér attól a cégtől, amely más adóját nem szeretné átvenni.

Ha viszont a szolgáltató elkötelezi magát az RTL mellett és mind a hét adóját, a Coolt, a Film+-t, a Film+2-t, a a Sorozat+-t, a bulvártémákkal foglalkozó Reflektort, és a rémisztő lakodalmas rockot sugárzó Muzsika Tv-t és a Prizmát is átveszi, ráadásul nem is a legdrágább csomagba pakolja, jelentős árengedményt kap: a hét kábeladó és az RTL 2 ára kevesebb mint 400 forint, amiből az új csatornáért mindössze 75 forintot kérnek. Összehasonlításképpen nagyjából ennyibe kerül a HírTv is listaáron, persze havonta és előfizetőnként.

Hasonló alku zajlik a Tv2 és a kábelszolgáltatók között a novemberben induló SuperTv2-ről. Az új csatorna a legkisebb elérésű csomagban akár 200 forintba is kerülhet előfizetőnként és havonta, de ha a szolgáltató a legolcsóbb csomagba pakolja az adót, és megveszi a Fem3 és a Pro4 műsorait is, akkor ez az ár rögtön 80 forintra csökken. Úgy tudjuk, hogy a Tv2 már nagyon közel van a megegyezéshez a UPC-vel, amit az is megkönnyít, hogy a szolgáltató továbbítja majd a Super Tv2 műsorát a stúdiókból a budapesti elosztóközpontba, vagyis ugyancsak szoros az együttműködés a két cég között.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Meg akarnak állapodni

"A UPC Magyarországgal és Digivel a tárgyalások jelenleg is folyamatban vannak. Mivel az RTL 2 prémium csatorna, jelentős saját gyártású tartalmakkal, ezért annak előállítása is nagyon drága. Ahhoz, hogy a már kezdetben kialakított magas színvonalat a jövőben is tartani tudjuk olyan megállapodásokat kell kötnünk a szolgáltatókkal, ami ezt nem veszélyezteti" - válaszolta kérdésünkre Kolosi Péter, az RTL programigazgatója, aki szerint bármikor megjelenhet az RTL 2 ezen két szolgáltató kínálatában is. Erre akár már idén sor kerülhet.

Úgy tudjuk, hogy a két országos tévécsatorna az Antenna Hungáriával is előrehaladott tárgyalásokat folytat, hogy a Mindig TV csomagba bekerüljenek az új adók. Természetesen a fizetős csomagba, ingyenességről ebben az esetben szó sem lehet.

Az RTL-t és a Tv2-t is szorítja azonban az idő. Azért indították el ősszel az új csatornákat, hogy a jövő évről szóló reklámszerződések tárgyalásakor, vagyis november végén már meg tudják mutatni, mire is képes az új adó: hogy milyen műsorokat kínálnak a 29-59 év közötti nagy vásárlóerővel rendelkező városlakóknak, és hogy ezek a városlakók mennyire szeretik az új adók műsorait.
rtl2 ephalo 01 mod

A tárgyalások rövid lezárásában bízhat az RTL, erre utal legalábbis, hogy a Nielsen bejelentette, hogy a csatornával egyeztetve november 1-től már elérhetővé teszi az RTL 2 nézettségi adatait. Információink szerint az első nap egy technikai hiba miatt még nem került be az új adó a Nielsen elektronikus nézettségmérési rendszerébe, de kedden a teljes napon, a reklámozóknak oly kedves 18-49 év közötti korosztályban 1,1 százalékos közönségarányt ért el. Persze ez semmi a Tv2 múlt heti 18 százalékos eredményéhez képest, nem is beszélve az RTL Klub majdnem 30 százalékáról, de ezzel az eredménnyel azért az RTL 2 felküzdötte magát a legnézettebb tíz csatorna közé.

A Tv2 kicsit viszont le van maradva, hiszen csak novemberben indul a Super Tv2. A csatorna viszont bízik a visszatérő Hal a tortánban, a Nagy Duettben, vagy éppen Liptai Claudia és Till Attila új talkshow-jában. Meg persze abban, hogy a nézők örülnek majd annak, hogy már induláskor is elérhető lesz HD-minőségben az új adó. Ráadásul a tárgyalások sikerét jól jelzi, hogy a UPC hétfőn bejelentette: kínálatában mindenképpen szerepelni fog már idén a Super Tv2.

 

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 13:12
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem