Egyre izgalmasabb lehetőségek állnak a bankkártya utáni korszak vásárlói előtt - a kérdés ugyanis már egyáltalán nem az, hogy mi jön a készpénzes fizetés után, hanem az, hogy milyen fizetési, vásárlási lehetőségek vannak a bankkártyán túl. A legnagyobb technológiai világcégek pedig egyre intenzívebben keresik azokat a lehetőségeket, amelyek újabb és újabb ötletekkel ragadják meg a fogyasztó érdeklődését, ösztönözve őket az egyszerű és élményszerű vásárlásra, pénzkezelésre. Magyarországról egyedüliként a Pénzcentrum.hu kapott meghívást arra nemzetközi sajtó-háttérbeszélgetésre, amelyen a legfrissebb fejlesztésekbe, kutatásokba nyújtott bepillantást a MasterCard szerdán, az írországi Dublinban.
Izgalmas és érdekes fejlesztésekkel készülnek a multinacionális fizetés-technológiai cégek a bankkártya utáni korszakra - derült ki a MasterCard Innovation Showcase elnevezésű dublini rendezvényen, amelyen a legújabb, eddig -részben- titokban fejlesztett- technológiákat mutatták be a világ kéttucatnyi országából érkezett újságíróknak. Az új fejlesztések között szerepel a biometrikus személyazonosítás, a kézzel irányítható TV-s vásárlás, sőt, a filmekben bemutatott termékek online megrendelése is.
A MasterCard által bemutatott egyik legérdekesebb - és már a gyakorlatban is működő példa- Dél-Afrikából származik, ahol a különböző szociális juttatásokat, segélyeket nem készpénzben, hanem bankkártyán kapják meg a jogosultak. A bűnözők azonban egyre inkább specializálódnak a bankkártyás csalásokra, sokszor jogosulatlanul vesznek fel készpénzt bankkártyákkal. Az ilyen bűncselekmények megelőzésére fejlesztették ki a biometrikus módszert, ami a gyakorlatban úgy működik, hogy a készpénzfelvétel, kártyahasználat csak ujjlenyomat és/vagy hangazonosítással lehetséges, de a rendszer hamarosan arcfelismeréssel is tudja majd azonosítani a felhasználót.

Az új fizetési lehetőségek új teret nyithatnak a reklámok és a vásárlás gyors összekapcsolásában is. Egy látványos példával érzékeltetve: telefonunkon, táblagépünkön, számítógépünkön lapozzuk kedvenc magazinunkat, amiben meglátunk egy parfümhirdetést. Ahelyett, hogy bemennénk a drogériába, vagy megkeresnénk a webshopot az interneten, egyszerűen ráklikkelünk a termékre, amelyet egy kattintással behelyezünk virtuális bevásárlókosarunkba, kiválasztjuk, hogy melyik (céges vagy privát) bankkártyánkkal szeretnénk kifizetni a terméket, és PIN-kódunk megadása után már kész is a rendelés, várhatjuk a házhozszállítást. Ugyanez működhet például kedvenc focicsapatunk kedvenc játékosának mezével: az online sportújságban látok egy képet a focistáról, akire kattintva egyből megrendelem a nevével ellátott mezt, a termék akár a következő meccsen vár engem az ugyanilyen egyszerűen megvásárolt ülőhelyemen a stadionban.
Hasonlóan látványos megoldással ötvözhetik akár a mozifilmekben, TV-sorozatokban egyre gyakrabban látható termékelhelyezést (product placement) a vásárlással. A Marley meg én című filmben Owen Wilson egy nyakláncot ajándékoz szerelmének, akit Jennifer Aniston alakít. A filmet nézve ennél a jelenetnél felugrik egy reklámablak (akár táblagépen, laptopon vagy okostévén nézzük - ez utóbbi egyébként jó eséllyel sokaknak van, akik az elmúlt egy évben vásároltak új készüléket), és ha akarjuk, megállíthatjuk a filmet, ráklikkelhetünk a nyakláncra, és egyszerűen megrendelhetjük azt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az interaktív vásárlásra jó példa az a fejlesztés, amely az úgynevezett kinect technológiát használja (ez a Microsoft által kifejlesztett, alapvetően az Xbox 360 játékkonzolhoz használt mozgásérzékelő, amely kivetíti mozgásunkat a televízió képernyőjére) egy okostelevízióval. Nézzük otthon Horst Fuchsot a televíziós vásárlás élő legendáját, amint a német acél pengékkel készült V-gyalut kínálja megvásárlásra. Beállunk a TV elé, és két egyszerű "integető" karmozdulattal megragadjuk a terméket, behelyezzük azt virtuális kosarunkba. Ha pedig inkább valamilyen ennivalót rendelnénk, szánk elé tesszük a kezünket, ezzel jelezve a rendszernek, hogy váltson az élelmiszer-kínálatra.
A megoldások többsége természetesen egyelőre csak "laboratóriumi" körülmények között működik, és bőven a fejlesztési szakaszban vannak, kérdés, hogy melyik lesz az, amelyik kiállja a próbát, és használhatjuk a gyakorlatban is.
A Pénzcentrum.hu a következő hetekben több cikkben is foglalkozik a legújabb fizetési technológiákkal, bemutatjuk a bankkártyákban és a mobilfizetésben, QR-kódos vásárlásban rejlő lehetőségeket is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


